[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Scania Danmark oferuje klientom próbne wypożyczenie ciężarówki na biogaz

Program ma na celu zwiększenie wykorzystania tu i teraz tzw. paliwowego bezkopalnego rozwiązania transportowego.

W Danii dosłownie coś gnije, ale to coś może odegrać kluczową rolę w przejściu tego kraju na transport bezkopalny – tzn. oparty na tzw. paliwach bezkopalnych, czyli nie pochodzących z wydobycia. Odpady fermentowane beztlenowo mogą być bowiem przetwarzane do wykorzystania jako paliwo biogazowe, a obecnie przejście na operacje biogazowe staje się najszybszym i najbardziej ekonomicznym sposobem zmniejszenia śladu węglowego w transporcie ciężkim. To proste rozwiązanie jest już dostępne tu i teraz. Niemniej wciąż wielu klientów nie chce przejść na biogaz. W odpowiedzi duńska filia importująca szwedzkiego koncernu – Scania Danmark przedstawiła dość ciekawe wyjście. Polega ono na zaproponowaniu do wypożyczenia 2-osiowego ciągnika siodłowego G 410 na biogaz. W tym kontekście Anton Freiesleben, dyrektor sprzedaży Scania Danmark, mówi „W Danii tylko 0,5% ciężarówek jeździ na gazie. Istnieje wyraźny potencjał znacznego zwiększenia tego udziału. Oferując klientom testy w ramach krótkoterminowego wynajmu, mamy nadzieję wyjaśnić specyfikę napędu gazowego. Chcemy, aby klienci mogli sami odkryć, jak dobre są nasze nowoczesne ciężarówki na gaz i jak łatwo je obsługiwać”.
Biogaz: Ponad 100-procentowa redukcja emisji CO2
Aktualnie w kraju działa 17 stacji paliw ze sprężonym gazem, a jedynym paliwem dostępnym na nich jest właśnie biogaz. Warto tu wskazać, że w przypadku wprowadzenia paliwa tego rodzaju można się domagać ponad 100-procentowej redukcji CO2. Okazuje się mianowicie, że można przekroczyć 100 procent? Odpowiedź jest taka, że gdyby odpady organiczne z rolnictwa nie zostały poddane fermentacji beztlenowej, by uzyskać biogaz, użyto by je jako nawóz na polach uprawnych. Wówczas podczas rozkładu emitowałyby metan, będący znacznie bardziej szkodliwym gazem cieplarnianym niż CO2.
Przeznaczony do wynajmu 2-osiowy ciągnik siodłowy G410 pasuje do wielu popularnych operacji transportowych wykonywanych w Danii. Szczególnie, że okazuje się zdecydowanie bardziej uniwersalny w sferze możliwego zastosowania niż podwozie, zazwyczaj skonfigurowane do realizacji określonych zadań przewozowych. Do tego Scania Danmark szacuje, że dodatkowy całkowity koszt eksploatacji ciągnika na biogaz w porównaniu do konwencjonalnej ciężarówki z silnikiem Diesla wynosi 5000 DKK miesięcznie (670 EUR), przyjmując w tych obliczeniach roczny przebieg na poziomie 80 000 km. Niemniej w podziale na ładunek powyższe stanowi dodatkowe zaledwie 0,15 DKK (0,02 EUR) kosztów transportu litra mleka, co realnie okazuje się niczym. Tym bardziej, że jednocześnie można naprawdę zmienić walkę ze zmianami klimatu.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij