[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Scania - Zindywidualizowana specyfikacja pojazdu – temat wcale nie taki nowy

W ostatnim okresie producenci pojazdów użytkowych zwracają klientom coraz baczniejszą uwagę na zagadnienie, iż dobór właściwej kompletacji wpływa potem na efektywność wykorzystania taboru. Im bowiem w sferze swojej konfiguracji dany środek transportu zostaje głębiej i szerzej zoptymalizowany pod kątem wykonywania ustalonego zakresu prac, tym później może je realizować bardziej wydajnie.

Fot. Jarosław Brach

Sama ta kwestia nie zalicza się wcale do nowych. W porównaniu jednak z przeszłością – bynajmniej nie aż tak odległą – obecnie problem czasami dotyczy wręcz detali, by poprzez właściwe dobór i zestawienie komponentów podstawowych i dodatkowych jeszcze mocniej podnieść konkurencyjność możliwości wykorzystania wyspecyfikowanego egzemplarza. Tymczasem dawniej temat odnosił się praktycznie jedynie do lepszego bazowego dopasowania danej jednostki sprzętu.

Podczas prezentacji najnowszych wariantów przeznaczonych do tzw. zastosowań miejskich, w swoim fabrycznym muzeum Scania pokazała jeden z takich historycznych „skrojonych na miarę" eksponatów. Mowa tu o 2-osiowym typie LB81 4x2 z 1980 roku, zestawionym do pełnienia roli miejskiej śmieciarki.

Samo szosowe podwozie LB81 było przygotowane do wielu potencjalnych zastosowań. Model ten służył m.in. do przewozu i dystrybucji palet z ładunkami, żywności, śmieci, oleju opałowego, mleka, mebli i wielu, wielu innych artykułów. Eksploatowany jako dystrybucyjna ciężarówka w gęstym miejskim ruchu zazwyczaj był zaopatrywany w automatyczną skrzynię przekładniową Allison. Dealer Scanii w miejscowości Laxå w centralno-południowej Szwecji – obecnie Laxå Special Vehicles – przebudował LB81 do wygodnej – poręcznej śmieciarki. Poprzez obniżenie zarówno mocowania kabiny, jak i zawieszenia, krótka, dzienna kabina mogła być zainstalowana 20 cm niżej niż standardowa. Powyższe zdecydowanie ułatwiało wsiadanie do niej i jej opuszczanie, jawiące się jako jakże ważna cecha dla załóg spędzających cały dzień roboczy na wchodzeniu i wychodzeniu z kabiny.

Prezentowane komunalne podwozie Scania miało rozstaw osi 3,63 m i dopuszczalną masę całkowitą 16500 kg. Napędzał je 7,8-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny Scania DS8 (D8), z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wolnossący bądź z układem turbodoładowania. Jego moc maksymalna wynosiła 167 KM bez turbodoładowania i 210 KM z turbodoładowaniem.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij