REKLAMA

Scania buduje laboratorium akumulatorowe oraz inwestuje w fabrykę akumulatorów Cz.2

Wraz z planowanym przez Scanię w nadchodzących latach szybkim wprowadzaniem pojazdów elektrycznych, istnieje jednoczesna potrzeba zintensyfikowania testów akumulatorów oraz dostosowanego ich wdrożenia. Dlatego koncern inwestuje 15,5 miliona EUR w nowe laboratorium akumulatorów w swoich ośrodkach badawczo-rozwojowych w Södertälje w Szwecji.

Scania akumulatory Producent

Scania inwestuje w fabrykę akumulatorów

Wraz z gwałtownym rozwojem zelektryfikowanej gamy ciężarówek, autobusów i silników, w ciągu kilku lat Scania planuje zainwestować ponad 1 miliard SEK w fabrykę akumulatorów w Södertälje w Szwecji. Pierwszy krok stanowi obiekt o powierzchni 18 000 metrów kwadratowych. Jego budowa rozpocznie się na początku 2021 roku, a jej celem będzie osiągnięcie pełnej operacyjności do 2023 roku. Ruthger de Vries, szef produkcji i logistyki w Scanii, ocenia „To namacalny przejaw naszej determinacji, by odgrywać wiodącą rolę w elektryfikacji ciężkich pojazdów, która jest potrzebna do wypełnienia naszego zobowiązania do osiągnięcia celów klimatycznych opartych na nauce. Zakład montażu akumulatorów na miejscu jest warunkiem koniecznym do produkcji pojazdów elektrycznych na dużą skalę oraz wyraźnie określa Scanię jako część łańcucha wartości produkcji akumulatorów”.
Zakład, który powstanie w sąsiedztwie wydziału montażu podwozi w Södertälje, będzie montował moduły i zestawy akumulatorów z ogniw dostarczanych z fabryki akumulatorów Northvolt w Skellefteå w Szwecji. Zmontowane pakiety tworzą systemy akumulatorów dostosowane do modułowej produkcji Scanii. de Vries kontynuuje „Scania nadal inwestuje w regionie Sztokholmu i rozwija kompetencje w zakresie kompleksowej elektryfikacji. Elektryfikacja zmieni transport, a ta ostatnia inwestycja w działalność Scanii w Södertälje jeszcze bardziej wzmocni Szwecję jako centrum nowatorskich innowacji w zakresie elektryfikacji ciężkich pojazdów”.
W 2015 roku Scania rozpoczęła seryjną produkcję autobusów hybrydowych, a w 2019 roku skomercjalizowała swoją pierwszą w pełni elektryczną paletę autobusów. Niedawno nastąpiło także wprowadzenie hybrydowej ciężarówki typu plug-in oraz ciężarówki w pełni elektrycznej. Seryjna produkcja ciężarówki elektrycznej rozpocznie się w 2021 roku. W międzyczasie są opracowywane zelektryfikowane rozwiązania energetyczne dla przemysłu i statków. Podmiot będzie teraz stopniowo zwiększać produkcję, koncentrującą się w macierzystym regionie Södertälje.
Zatrudniająca 200 pracowników, w większości rekrutowanych w firmie, fabryka akumulatorów na wszystkich etapach będzie wysoce zautomatyzowana, od przyjęcia towarów przez całą produkcję do dostawy. Personel obsługujący ręczne fazy przy montażu elementów modułu akumulatorowego, np. montaż wiązek kablowych, zostanie przeszkolony w zakresie bezpieczeństwa i ochrony elektrycznej.
Zestawy akumulatorów będą dopasowane do różnych zastosowań i dostarczane do pobliskiego zespołu montażu podwozi. Ten ostatni jest jednocześnie reorganizowany w celu równoległego montażu pojazdów elektrycznych i spalinowych – tzn. z silnikami elektrycznymi i spalinowymi.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA