REKLAMA

Scania dostarczy 15 ciężarówek na niemieckie zelektryfikowane autostrady – e-autostrady

Scania dostarczy pojazdy dla trzech niemieckich e-autostrad do prób, które mają się rozpocząć w przyszłym roku. Decyzja ta została podjęta w imieniu niemieckiego Federalnego Ministerstwa Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego (BMU), w następstwie publicznego przetargu

Producent
Fot. Producent

Testy rozpoczną się początkowo w Hesji wzdłuż autostrady A5, gdzie w obu kierunkach ukończono pięciokilometrową infrastrukturę autostradową z zasilaniem elektrycznym z linii napowietrznych. Następny będzie fragment e-autostrady na autostradzie A1 do Portu w Lubece, z dodatkową stacjonarną stacją ładowania, zaplanowaną do budowy w porcie. Ten odcinek autostrady ma być otwarty latem 2019 roku. Wreszcie oczekuje się, że na początku 2020 roku trzecia e-autostrada będzie zlokalizowana w Badenii-Wirtembergii wzdłuż odcinka drogi federalnej B462.

15 ciężarówek otrzyma pantografowe odbieraki zasilania, opracowane przez koncern Siemens, zamontowane na ramie za kabiną w celu ładowania podczas jazdy. Te ciężarówki będą obsługiwane przez firmy przewozowe w rzeczywistych operacjach transportowych. Dostawę przez Scanię do Hessen pierwszej hybrydowej ciężarówki R450 zaplanowano na maj 2019 roku. Oprócz dostaw aut, podmiot będzie zarządzać ich utrzymaniem oraz gromadzeniem danych z prób.

REKLAMA

Szwedzkie przedsiębiorstwo już wcześniej wybrano jako partnera w równoległym projekcie badawczym prowadzonym przez Volkswagen Group Research. Oczekuje się, że hybrydowy typ R 450 będzie dostarczony do niego w lutym, a na torze testowym Siemens pod Berlinem trwa faza wdrożeniowa tego przedsięwzięcia. Drugi zelektryfikowany pojazd badawczy zostanie zaś przekazany jesienią 2019 roku. Ten program badawczy ma na celu analizę i optymalizację koncepcji układu napędowego, przekładni hybrydowej, zarządzania energią, starzenia się akumulatora oraz układu chłodzenia następnej generacji. W przeciwieństwie do aut osobowych, które przez większość dnia pozostają zaparkowane i nieruchome, ciężarówki w zadaniach przewozowych są bowiem wykorzystywane przez długie godziny, kiedy zatrzymanie się dla naładowania może być wysoce uciążliwe w operacjach. E-autostrady oferują tu racjonalne i efektywne ładowanie na trasie. Rozwiązanie to oszczędza również baterie i zmniejsza obciążenie sieci energetycznej.

Według wielu badań, e-autostrady są alternatywą, mogącą znacząco przyczynić się do redukcji emisji CO2. Zelektryfikowana technologia drogowa stanowi część zrównoważonego rozwiązania transportowego Scania, obecnie już testowanego także na niemieckich drogach.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA