REKLAMA

Scania dostarczy do ASKO w Norwegii 75 elektrycznych samochodów ciężarowych

Scania oraz jeden z wiodących norweskich hurtowników żywności – ASKO od dawna współpracują w kwestii dostaw i eksploatacji wysokowydajnych ciężarówek. W oparciu o te bliskie relacje obie firmy wspólnie badają nowe technologie elektryfikacji. W ciągu następnych trzech lat Scania dostarczy do ASKO do 75 elektrycznych aut akumulatorowych.

Producent

Na początku tego roku ASKO rozpoczęło próbne użytkowanie czterech elektrycznych ciężarówek Scania zasilanych ogniwami paliwowymi na wodór, a w lutym dodało do swojej floty dwie kolejne Scanie – tym razem elektryczne warianty dystrybucyjne z akumulatorami. Obecnie ASKO – w ramach trzyletniej umowy ramowej ze szwedzkim koncernem na lata 2020–2022 - wyraziło zamiar zamówienia do 75 elektrycznych pojazdów akumulatorowych.
Torbjørn Johannson, prezes zarządu ASKO NORGE AS, ocenia „Naszym celem jest posiadanie do 2026 roku bezemisyjnej floty ciężarówek. Elektryczne samochody ciężarowe Scania są ważnym krokiem dla ASKO na drodze do transportu bez paliw kopalnych”. Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania, wskazuje zaś „To bardzo satysfakcjonujące, że postępowe firmy podejmują obecnie konkretne kroki w kierunku odejścia od ciężkich pojazdów emitujących dwutlenek węgla. ASKO podejmuje takie zobowiązanie, które jest potrzebne do osiągnięcia celu porozumienia paryskiego dotyczącego ograniczenia globalnego ocieplenia do najlepiej 1,5°C.”
Scania niedawno przedstawiła swoje zatwierdzone cele oparte na badaniach naukowych, obejmujące nie tylko radykalne ograniczenie własnej emisji dwutlenku węgla, ale także wyraźny cel ilościowy polegający na zapewnieniu redukcji emisji wśród klientów. Henriksson dodaje „Umowa z ASKO stanowi namacalny przykład tego, jak współpracujemy z klientami w celu przejścia na zrównoważone rozwiązania transportowe”.
Oficjalne plany uruchomienia elektrycznych ciężarówek akumulatorowych Scania zostaną przedstawione w dalszej części 2020 roku. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat technologia akumulatorów zostanie ulepszona, dzięki możliwościom zwiększania zasięgu bez wzrostu masy akumulatora. Produkcja elektrycznych ciężarówek akumulatorowych uzupełnia elektryczne autobusy akumulatorowe oraz hybrydowe elektryczne ciężarówki i autobusy, aktualnie już znajdujące się w wytwarzaniu. Scania jest przygotowana na sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu na zelektryfikowane i zasilane paliwami odnawialnymi pojazdy klasy tonażowej ciężkiej.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA