REKLAMA

Scania dostarczy śmieciarkę z ogniwami paliwowymi

Scania wraz z Renova, firmą zajmującą się odpadami w zachodniej Szwecji, opracowuje śmieciarkę z ogniwami paliwowymi. Pojazd będzie wyposażony w całkowicie elektryczny układ napędowy oraz w całkowicie elektryczny system kompresowania śmieci.

Producent
Fot. Producent

Marita Nilsson -Project Manager, Electric Powertrain Technology w Scania – mówi "Jesteśmy bardzo zainteresowani zdobyciem większego doświadczenia z ogniwami paliwowymi w rzeczywistych operacjach klienta. Ogniwa paliwowe stanowią obiecującą technologię potrzebną do dekarbonizacji transportu". Generalnie bowiem śmieciarki często pracują we wczesnych godzinach porannych na obszarach zamieszkałych. Dzięki zmniejszeniu emisji zanieczyszczeń i hałasu warianty elektryczne są więc szczególnie atrakcyjne na takich terenach. Renova i inne podmioty zajmujące się odpadami przeprowadziły już próby z elektrycznymi śmieciarkami, ale ta będzie pierwsza z odmianą z ogniwami paliwowymi.

Hans Zackrisson, dyrektor ds. Rozwoju w Renovie, stwierdza "Elektryzacja za pomocą ogniw paliwowych zasilanych wodorem stanowi bardzo atrakcyjną alternatywę dla ciężkich samochodów użytkowych, takich jak śmieciarki. Ciężarówki czerpią korzyści ze wszystkich zalet elektryfikacji, zachowując jedne z najlepszych aspektów operacji na paliwach kopalnych, a mianowicie zasięg, godziny pracy i ładowność."

REKLAMA

Projekt jest realizowany we współpracy ze Szwedzką Agencją Energetyczną i Królewskim Instytutem Technicznym w Sztokholmie, a śmieciarka z ogniwami paliwowymi ma zostać dostarczona pod koniec 2019 lub na początku 2020 roku.
Scania poinformowała wcześniej, że rozwija technologię ogniw paliwowych we współpracy z norweskim hurtownikiem spożywczym Asko, który otworzył własny zakład produkcyjny na zrównoważone paliwo wodorowe. Scania dostarcza do Asko cztery pojazdy z ogniwami paliwowymi, cechujące się zasięgiem do 500 km.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA