Marita Nilsson -Project Manager, Electric Powertrain Technology w Scania – mówi "Jesteśmy bardzo zainteresowani zdobyciem większego doświadczenia z ogniwami paliwowymi w rzeczywistych operacjach klienta. Ogniwa paliwowe stanowią obiecującą technologię potrzebną do dekarbonizacji transportu". Generalnie bowiem śmieciarki często pracują we wczesnych godzinach porannych na obszarach zamieszkałych. Dzięki zmniejszeniu emisji zanieczyszczeń i hałasu warianty elektryczne są więc szczególnie atrakcyjne na takich terenach. Renova i inne podmioty zajmujące się odpadami przeprowadziły już próby z elektrycznymi śmieciarkami, ale ta będzie pierwsza z odmianą z ogniwami paliwowymi.
Hans Zackrisson, dyrektor ds. Rozwoju w Renovie, stwierdza "Elektryzacja za pomocą ogniw paliwowych zasilanych wodorem stanowi bardzo atrakcyjną alternatywę dla ciężkich samochodów użytkowych, takich jak śmieciarki. Ciężarówki czerpią korzyści ze wszystkich zalet elektryfikacji, zachowując jedne z najlepszych aspektów operacji na paliwach kopalnych, a mianowicie zasięg, godziny pracy i ładowność."
Projekt jest realizowany we współpracy ze Szwedzką Agencją Energetyczną i Królewskim Instytutem Technicznym w Sztokholmie, a śmieciarka z ogniwami paliwowymi ma zostać dostarczona pod koniec 2019 lub na początku 2020 roku.
Scania poinformowała wcześniej, że rozwija technologię ogniw paliwowych we współpracy z norweskim hurtownikiem spożywczym Asko, który otworzył własny zakład produkcyjny na zrównoważone paliwo wodorowe. Scania dostarcza do Asko cztery pojazdy z ogniwami paliwowymi, cechujące się zasięgiem do 500 km.