Scania i HAVI w pierwszym europejskim teście pilotażowym w pełni autonomicznych pojazdów przewożących ładunki komercyjne po drogach publicznych

Scania współpracuje z HAVI Supply Chain w ramach przełomowego nowego testu, w którym autonomiczna ciężarówka jest wykorzystywana do transportu ładunków komercyjnych. Celem tego pilotażowego sprawdzianu, realizowanego w normalnych warunkach drogowych, jest poznanie efektywności autonomicznego transportu ciężarowego w ramach operacji między węzłami.

Scania Producent

W tej jednej z pierwszych prób w Europie, Scania i HAVI Supply Chain pilotują wykorzystanie w pełni autonomicznego pojazdu do przewozu ładunków handlowych w normalnych warunkach ruchu między węzłami logistycznymi. Pilotaż dotyczy autonomicznej jazdy ciężarówki między Södertälje i Jönköping – to trzygodzinna jazda na trasie o długości około 300 km, a trasa będzie częścią dłuższego przepływu logistycznego dla HAVI. Przy czym pierwszy i ostatni kilometr będą obsługiwane przez pojazdy kierowane przez człowieka na pokładzie Ten program pilotażowy jest pierwszym krokiem do pokazania, w jaki sposób autonomiczne ciężarówki mogą stanowić część opłacalnego przepływu logistycznego między węzłami i umożliwia Scanii oraz HAVI ocenę skuteczności technologii w ich działaniach. Robert Melin Mori, kierownik projektu Scania odpowiedzialny za tę inicjatywę, ocenia „Wiemy, że w nadchodzących latach system transportowy zmieni się i że branża stoi przed wyzwaniami związanymi z niedoborami kierowców oraz malejącymi marżami, więc proces transformacji w kierunku technologii autonomicznej musi zacząć się od razu. Musimy nauczyć się autonomicznych operacji już teraz, abyśmy byli gotowi, gdy tylko technologia będzie gotowa. Wierzymy, że ten program pilotażowy będzie niezwykle ważnym krokiem naprzód”. Peter Hafmar, szef Autonomous Solutions w Scania, dodaje z kolei „Jest to autonomiczne rozwiązanie transportowe wykorzystywane w rzeczywistych warunkach operacyjnych z ładunkami komercyjnymi dla strony trzeciej. Nikt wcześniej tego nie zrobił w Europie. Cieszymy się, że możemy współpracować z HAVI przy tym programie pilotażowym”. HAVI jest naturalnym partnerem Scanii w tym odważnym projekcie. Obie firmy mają już za sobą długą historię współpracy w ramach kilku przyszłościowych inicjatyw dotyczących transportu zelektryfikowanego, zgodnie z ich wspólnym zobowiązaniem do dekarbonizacji systemu transportowego i badania innowacji w celu poprawy wydajności i zrównoważonego rozwoju komercyjnych operacji transportowych. Massimo D'Alessandro, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i innowacji w HAVI, mówi „Dzięki inicjatywom, które już wspólnie podjęliśmy, zdobyliśmy silne zrozumienie i cieszymy się, że możemy współpracować przy tym najnowszym programie pilotażowym, który naszym zdaniem niesie ogromną obietnicę dla naszych przyszłych relacji i przyszłości łańcucha dostaw całej branży”.

WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA