Scania i Rio Tinto testują autonomiczną ciężarówkę w kopalni Western Australian

Scania testuje autonomiczny system transportu nowej generacji w kopalni Dampier Salt w Rio Tinto w Zachodniej Australii.

Producent
Fot. Producent

Pierwsza faza próby rozpoczęła się w sierpniu 2018 roku i obejmuje autonomiczną wywrotkę Scania XT 8 × 4 pracującą niezależnie od normalnej działalności wykonywanej w Dampier. Podczas tego początkowego etapu, kierowca bezpieczeństwa jedzie w pojeździe, aby obserwować jego działanie i, jeśli to konieczne, interweniuje. W kolejnych fazach zostaną dodane dodatkowe autonomiczne ciężarówki Scania w celu rozwijania funkcji samoświadomości pojazdów oraz tzw. inteligentnej kontroli nadzorczej floty.

Kierownik Produktywności i Wsparcia Technicznego Rio Tinto, Rob Atkinson powiedział: "Cieszymy się, że testujemy tę technologię w ciężarówkach, które są mniejsze od naszych tradycyjnych ciężarówek. To może dać nam większą elastyczność w sposobie działania w wielu obszarach w Rio Tinto. Widzieliśmy, jak automatyzacja tworzy bezpieczniejsze i bardziej wydajne operacje w naszym biznesie, i stanowi kolejny krok w ocenie możliwości dostarczania dalszych ulepszeń za pomocą technologii. "

Björn Winblad, szef Scania Mining, stwierdził zaś "Miejsca wydobywcze ze względu na wysokie wskaźniki wykorzystania pojazdów są idealne do testowania nowej autonomicznej technologii. Przemysł może czerpać korzyści z automatyzacji związane z bezpieczeństwem i produktywnością, a zdobyte tu doświadczenie będzie miało kluczowe znaczenie w opracowywaniu w pełni autonomicznych rozwiązań dla innych zastosowań transportowych. To bardzo zachęcające, aby zauważyć, że ciężarówka działała w sposób bezpieczny i zgodnie z oczekiwaniami w odniesieniu do operacji. "
Rio Tinto jest pionierem w dziedzinie automatyzacji w przemyśle wydobywczym, dysponując największą flotą pojazdów bez kierowców, pierwszą na świecie w pełni autonomiczną siecią transportu dalekobieżnego i dalekobieżnego oraz całkowicie autonomicznymi wiertłami do produkcji

WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA