[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Scania mocno stawia na gaz Cz.15

Ciekłe pochodne przerobu ropy naftowej w postaci benzyny i oleju napędowego od ponad 100 lat, chociaż w różnym stosunku, stanowią podstawowe paliwo stosowane w przewozach drogowych. Powyższe wynika z ich podstawowych zalet w postaci wysokiej gęstości energii, łatwości i bezpieczeństwa dystrybucji, dobrze opanowanej technologii produkcji, małych strat przy rozprowadzaniu oraz łatwości i bezpieczeństwa napełniania, dodatkowo przy braku przeciwwskazań i wysokich wymogów co do długotrwałego przechowywania.

W sporządzanych analizach warto też wziąć pod uwagę koszty pozyskania/wzniesienia własnej stacji gazowej. Stacja CNG wolnego tankowania dla 750 m³ gazu, wystarczających do zabezpieczenia 4 ciężarówek i 2 aut dostawczych, kosztuje 150000-180000 PLN. Stacja CNG szybkiego tankowania dla 10 ciężarówek, ale dwóch tankowanych w ciągu godziny, to już jednak koszt rzędu 500000 PLN. W przypadku LNG stacja 45 m³ z butlą bez systemu chłodzenia, z pompą kriogeniczną poza zbiornikiem głównym, wymaga nakładów na poziomie 0,980-1,260 mln PLN, zaś stacja LNG 45m³ z butlą z systemem chłodzenia i pompą w butli wiąże się z wydatkiem aż 2,6 mln PLN. Stacja C-LNG 80m3 z butlą z systemem chłodzenia, dwoma dystrybutorami oraz systemem CNG odzysku oparów gazu oznacza natomiast nakład w wysokości nawet 3,8 mln PLN. Tym samym koszt inwestycji do obsługi minimum 50 pojazdów to od 2,5 do 4 mln PLN.

Aktualnie Scania Polska proponuje szeroką paletę wersji gazowych. Wydania gazowe mogą u niej występować jako:

REKLAMA

podwozia 2-osiowe 4x2 o wysokości niskiej, standardowej i wysokiej, 3-osiowe 6x2 o wysokości niskiej i standardowej, 6x2/2 z osią pchaną, o wysokości standardowej, 6x2*4 z ostatnią osią skrętną, o wysokości niskiej i standardowej, 6x4 o wysokości standardowej i wysokiej oraz 4-osiowe 8x4*4 o wysokości standardowej, z osiami pierwszą i czwartą kierowanymi i osiami tylnymi w układzie tridem;

2- i 3-osiowe ciągniki siodłowe.

Możliwe są również zabudowy typu Mega, kubaturowe i chłodnie oraz szeroka gama kabin, od krótkiej niskiej dziennej do długiej z dachem wysokim, wydłużonej czy niskowejściowej.

Obecnie szwedzki koncern oferuje wykonania gazowe przeznaczone dla:

transportu miejskiego – klasyczna dystrybucja, usługi komunalne, służby miejskie;

dystrybucyjnego transportu materiałów budowlanych;

transportu regionalnego a nawet dalekodystansowego – międzynarodowego – przewóz ładunków zestawami naczepowymi i przyczepowymi.

W przypadku podwozi i ich integracji z nadwoziami firma wspiera podmioty zabudowujące. Narzędzie Scania Bodybuilder stanowi kompendium wiedzy dotyczącej zabudowy wydań gazowych. Zawiera m.in.: wymagania odnoszące się do zabudowy pojazdów gazowych przez zabudowującego, dane na temat przygotowania konstrukcji nadwozia dla pojazdów gazowych, wymogi zachowania bezpieczeństwa przy pracy z pojazdami gazowymi oraz wymagania co do przystosowania warsztatów do pracy z gazem. Istotne pozostają przy tym pozyskanie odpowiednich certyfikatów i uprawnień, przedstawione rozwiązania na rynku oraz przygotowanie propozycji dla poszczególnych aplikacji i zebranie kompendium wiedzy dla nich.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA