Scania na Eurosatory 2022 – koncepcja modułowa zapewnia specjalne rozwiązania obronne Cz.2

Scania na Eurosatory chciała zademonstrować, w jaki sposób jej oferta, oparta na myśleniu modułowym i zintegrowanych usługach wsparcia, zapewnia wsparcie możliwości wykorzystania w sektorze obronnym. Dzięki globalnemu wsparciu poprzez lokalną obecność, kompletna oferta firmy dla sił zbrojnych charakteryzuje się niestandardowymi rozwiązaniami dla ciężarówek i silników, bazującymi na renomowanych produktach cywilnych oraz całkowicie zintegrowanych, zrównoważonych rozwiązaniach pomocy.

Scania Producent

Ulf Erickson, szef sprzedaży pojazdów obronnych w Scania Trucks, podkreślił „Wytrzymałe, wysokiej klasy cywilne ciężarówki i silniki są idealnymi platformami na początek, gdy dostosowujemy rozwiązania, o które proszą dzisiejsi klienci z sektora obronności. Nasz modułowy i zrównoważony system umożliwia ogromną liczbę zmiennych konfiguracji, przy jednoczesnym utrzymaniu minimalnego zakresu części zamiennych, wyposażenia warsztatu, dokumentacji, szkoleń i konserwacji. Dotyczy to zarówno samochodów ciężarowych, jak i rozwiązań w zakresie systemów napędowych”.

Oprócz modułowości i elastyczności, Scania proponuje zaawansowane funkcje zintegrowanego wsparcia logistycznego (ILS). ILS nie tylko zabezpiecza dostępność operacyjną, ale także zapewnia szeroką gamę produktów i usług wspierających przez cały cykl życia. Realnie odgrywa decydujące znaczenie dla zarządzania i utrzymywania zdolności operacyjnych, niezależnie od rzeczywistego stanu użytkowania i jego środowiska. Według firmy stanowi to klucz do tworzenia trwałych partnerstw, obejmujących wsparcie przez cały zamierzony cykl życia systemu. Mats Köpsén, globalny menedżer ILS w Scanii, wskazuje „Łącząc ILS z komercyjnymi samochodami terenowymi i silnikami Scanii, oferujemy naszym klientom z sektora obronnego większą elastyczność, tym samym eliminując potrzebę zbudowania kosztownych, jednorazowych rozwiązań, obejmujących różne konfiguracje pojazdów, co jest korzystne w tak wielu sytuacjach”.

Oprócz ciężarówki 4x4 Scania pokazała przypadki użytkowników i dwa silniki ze swojej gamy silników obronnych. Silniki te można dostosować w zależności od wymagań i potrzeb instalacyjnych. Jeden z nich to 16-litrowy V8, a drugi to rzędowy sześciocylindrowy, 13-litrowy silnik reprezentujący najnowszą technologię silników spalinowych. Andreas Lundh, szef sprzedaży w Scania Power Solutions, podkreśla „Niskie zużycie paliwa, solidność w połączeniu z niskimi kosztami cyklu życia i wyjątkowym czasem pracy bez przestojów to podstawowe wymagania w zastosowaniach obronnych. Dokładnie te parametry osiągamy dzięki naszym najnowocześniejszym i wiodącym w branży silnikom spalinowym. W połączeniu z naszą globalną siecią serwisową Scania ma wszystko, co potrzebne do tworzenia skutecznych rozwiązań wspierających klientów końcowych podczas ćwiczeń i misji, bez względu na położenie geograficzne”.

To, że nie potrzeba ściśle „wojskowych” rozwiązań, aby spełnić długą listę wymagań w typowych zastosowań obronnych, jest dziś dobrze znane i akceptowane. Wykorzystując cywilne produkty jako punkt wyjścia, użytkownicy z sektora obronnego mogą w rzeczywistości uzyskać lepsze rozwiązania przy znacznie mniejszych nakładach. Ulf Erickson mówi „Nasze „cywilne” produkty i usługi Scanii doskonale nadają się do ekologicznej obsługi. Wymagania wojskowe dotyczące niezawodności i zoptymalizowanych rozwiązań wsparcia są już spełnione. Kwestia bardziej dotyczy dostosowanie tego, co mamy, do zaspokojenia, pod kątem konkretnych potrzeb klientów w dziedzinie obronności”.

 

Zobacz również:
REKLAMA