REKLAMA

Scania na rzecz zrównoważonego społecznie transportu towarowego Cz.4

Znana dotąd z szeregu działań na rzecz zrównoważonego społecznie, ekonomicznie i środowiskowo transportu towarowego Scania podejmuje kolejne inicjatywy zmierzające do uczynienia go jeszcze bardziej wydajnym we wszystkich rozpatrywanych sferach.

Producent
Fot. producent

Na podstawie ustaleń z The Pathways Study powstaje koalicja przedsiębiorstw z ambicją dalszego przyspieszenia tempa przekształceń i przewodzenia zmianom rozpoczynającym się tu i teraz. W ramach tych prac Scania zrealizuje m.in. projekt badawczy "Trucks for German eHighways", czyli „Ciężarówki dla niemieckich autostrad elektrycznych”. Projekt ten ściśle wiąże się z takimi kwestiami, jak emisja dwutlenku węgla, środowisko, zmiany klimatyczne oraz wspieranie – podtrzymywanie zrównoważonego rozwoju.

Przede wszystkim w dniu 25 maja niemiecki rząd podjął decyzję o współfinansowaniu projektu badawczego dla przetestowania i opracowania elektrycznej technologii drogowej na elektrycznej autostradzie/zelektryfikowanej autostradzie eHighway. Projekt ten współfinansuje rząd niemiecki za pośrednictwem BMUB, Federalnego Ministerstwa Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego. Zarządza nim natomiast Volkswagen Group Research, w ten sposób chcący zgromadzić dodatkowe zasoby i wiedzę na temat elektryfikacji pojazdów w segmencie aut osobowych oraz sprawdzenia efektu synergii w zakresie elektryfikacji samochodów użytkowych klasy tonażowej ciężkiej. Dlatego w przedsięwzięciu tym właśnie Volkswagen Group Research wspólnie z firmą Siemens przygotują stosowną technologię oraz elektryczne hybrydowe ciężarówki do transportu dalekiego zasięgu, przekazane przez Scanię i specjalnie opracowane pod kątem tego niemieckiego projektu badawczego. W pierwszej fazie Scania dostarczy dokładnie dwie hybrydowe, prototypowe ciężarówki z różnymi układami napędowymi: jedna otrzyma pojedynczą baterię o pojemności 15 kWh, druga kilka akumulatorów dla większej pojemności i tym samym większego zasięgu. Poza tym, podobnie jak w przypadku obecnie trwających prób elektrycznych ciężarówek z napędem hybrydowym prowadzonych w pierwszym na świecie publicznym teście drogowym tej technologii na elektrycznej drodze w Szwecji, w niemieckich próbach zostaną wykorzystane egzemplarze samochodów Scanii zaopatrzone w pantografowy odbiornik zasilania. Opracował go Siemens, a został on zamontowany na ramie za kabiną. W rezultacie Scania wejdzie do tego nowego projektu z własnym, niemałym wcześniejszym doświadczeniem z projektu szwedzkiego. Przy tym w niemieckim najważniejszymi dziedzinami badawczymi będą analiza i optymalizacja koncepcji układu napędowego, zarządzania energią, hybrydowej transmisji, starzenia się akumulatora oraz układu chłodzenia następnej generacji.

REKLAMA

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA