[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Scania wprowadza własne - fabryczne kabiny niskowejściowe.

Scania wprowadza własne kabiny niskowejściowe w premierowej serii aut przeznaczonych do eksploatacji na krótszych dystansach.

Fot. Jarosław Brach

Buduje je teraz sama Scania, są one włączone do jej komponentowego programu modułowego i wskutek tego zaledwie o około 10000 EUR droższe niż standardowe. Element ten nawet w przypadku Polski ma je uczynić bardziej konkurencyjną alternatywą.

Tradycyjnie takie kabiny były montowane głównie w śmieciarkach. Obecnie zaś da się je spożytkować w wielu innych zastosowaniach – warianty samochodów z takimi kabinami są przeznaczone dla dystrybucji, operatorów pocztowych/kurierskich, służb komunalnych, straży pożarnej, ekip remontowych i budownictwa. Widokiem niskowejściowej kabiny w użytkowanych przez sektor budowlany głównie szosowych tzw. miejskich wywrotkach i betonomieszarkach jeszcze kilka lat temu wiele osób byłoby zapewne mocno zaskoczonych, ale w niektórych dużych miastach będzie to wkrótce codzienność. Proces ten zachodzi, gdyż ustępstwa na rzecz wielkości prześwitu i kąta natarcia tracą znaczenie wobec zalet tych rozwiązań, przydatnych w mieście, dzięki którym kierowcy znajdują się bliżej obiektów ich otaczających. Przykładowo kabina niskowejściowa ogranicza ryzyko kolizji z pieszymi o 20-40% wskutek zdecydowanie poprawionej tzw. bezpośredniej widoczności. Do tego kierowca odnosi korzyści wynikające z wyższego poziomu bezpieczeństwa i ergonomii, głównie przy częstym wsiadaniu i wysiadaniu. Poza tym, co już dotyczy wszelkich rodzajów kabin, kamery tylnego widzenia mogą obniżyć ryzyko wypadków podczas cofania o 40%.

Ogólnie więc ten wzrost zainteresowania kabinami niskowejściowymi może wynikać z rosnącej popularności zrównoważonych rozwiązań transportowych, charakterystycznej dla organów samorządowych i rządowych, działających w dużych aglomeracjach. Wytyczają one ramy prawne, do których auta muszą się dopasować. Przykładowo niskowejściowa wywrotka wyposażona w dodatkowe okno w drzwiach pasażera, napędzana cichym silnikiem zasilanym biometanem jest znacznie milej widziana w ścisłym centrum, niż odmiany tradycyjne. W istocie zatem strefy ciszy, niskiej emisji oraz przepisy odnośnie do bezpiecznej interakcji z innymi pojazdami eliminują z miasta tradycyjne wywrotki. Tym bardziej, że wiele ciężarówek budowlanych często pracuje w zatłoczonych aglomeracjach miejskich, gdzie w pierwszym rzędzie oczekuje się cichej pracy oraz pełnej kontroli nad taborem i dobrej widoczności.

Dodatkowo Scania egzemplarze z kabiną niskowejściową może zaopatrywać w funkcję przyklęku, uruchamianą automatycznie po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Wówczas, aby dostać się do wnętrza z poziomu jezdni, wystarczy jeden stopień, zlokalizowany tylko 44 cm nad nawierzchnią. W efekcie wysokość podłogi nad powierzchnią jezdni wynosi tu jedynie około 80 cm, co jednak do pewnego stopnia zależy od rozmiaru ogumienia. Co więcej, częste wsiadanie i wysiadanie, przykładowo przy zbiórce odpadów lub obsłudze logistycznej dystrybucji czy sektora kurierskiego/pocztowego, zdecydowanie ułatwia fakt, że nisko umieszczony stopień wejściowy ma szerokość 79 cm. W przypadku rezygnacji z funkcji przyklęku stosowane są z kolei dwa stopnie, a podłoga znajduje się na wysokości zaledwie 93 cm. Oprócz tego stopnie zamocowano na jednakowej wysokości po obu stronach. Przy tym, niezależnie od wydania, ze standardowym wyposażeniem w zwykłym trybie jazdy kabina ma prześwit z przodu o wysokości około 24 cm. Inna jej zaleta polega na łatwości przechodzenia w poprzek – wystarczy pokonać przejście przed tunelem silnika, by m.in. bezpiecznie wysiąść od strony chodnika. Zadowolone też będą firmy zabudowujące: nadwozie może zaczynać się zaledwie 42 cm za przednią osią.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij