Scania z myślą o kierowcach: nowe, komfortowe, długie kabiny klasy premium

Kabiny R oraz S można zamawiać w wersji przedłużonej o 270 mm. Są produkowana wyłącznie przez szwedzką spółkę zależną Scanii – firmę Laxå Special Vehicles – i oferują kierowcom najwyższy poziom komfortu w pojazdach długodystansowych. Możliwe są też inne zastosowania; po zamontowaniu dodatkowych foteli kabina może być używana jako załogowa np. przy prowadzeniu szkoleń lub w pojazdach ratownictwa drogowego itp.

Stefan Dorski, starszy wiceprezes, dyrektor Scania Trucks, mówi „Wprowadzając kabiny CR23 oraz CS23 Scania jeszcze wyżej podnosi poprzeczkę w klasie premium. Nasze kabiny klasy premium R oraz S wzbogaciliśmy o pewne zalety kabin załogowych Scanii. W ten sposób zyskaliśmy dużo przestrzeni, otwartej na kreatywne wykorzystanie”.

REKLAMA

Firma zdecydowała o włączeniu do gamy wydłużonych kabin produkowanych małoseryjnie, mając na uwadze stałe zapotrzebowanie na powiększone kabiny na wybranych rynkach. Seria S z płaską podłogą już dziś jest chwalona za przestronność. Po wydłużeniu, stanie się dosłownie i w przenośni „kabiną snów” dla kierowców jeżdżących na długich dystansach, spędzających wiele dni poza domem. Mogą w niej mieć leżankę o szerokości 100 cm i to stałą, a nie rozkładaną.

Scania produkuje wydłużone typy CR23 i CS23 (z dachem o normalnej wysokości lub podwyższonym Highline) korzystając ze swojego systemu modułowego, zapewniającego kluczowe elementy kabin. Tym samym dodatkowa przestrzeń powstaje z gotowych komponentów, stanowiących część systemu modułowego podmiotu. Jeśli ma powstać wersja z większą liczbą foteli, głównym dawcą komponentów jest kabina załogowa Scanii.

Dodanie 27 centymetrów do kabiny mierzącej od pedałów do tylnej ściany 200 cm, wydaje się niewielką zmianą, lecz to tylko pozory. Przestrzeń wewnątrz powiększa się bowiem o ponad 13%, a to znacząca różnica, otwierająca pole dla pomysłowych rozwiązań. Dorski stwierdza „Najwięcej zyskają oczywiście kierowcy jeżdżący w długie trasy, którzy zawsze poszukują komfortu klasy premium. Przekonamy się, jak wykorzystają większą przestrzeń. Czy będą chcieli mieć więcej swobody, czy większą leżankę, czy może wszystko na raz. Wśród innych użytkowników znajdą się zapewne szkoły jazdy, wojsko oraz pomoc drogowa. Ci ostatni w powiększonej kabinie będą mogli przewozić pasażerów uszkodzonego pojazdu”.

Dostawy nowych kabin do pierwszych klientów są zaplanowane na trzeci kwartał 2021 roku. W ostatnim kwartale roku Scania zamierza uzyskać dla tych kabin całopojazdową homologację typu pojazdu (WVTA)*. Niemniej na niektórych rynkach będą one początkowo homologowane osobno.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA