[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Scanie G480 6x6 armii tureckiej

Armia turecka od dawna należy do najważniejszych w NATO. Taki stan rzeczy stanowi pochodną wielu czynników. Z jednej strony jest następstwem sytuacji wewnętrznej, w tym prowadzonej od dekad wojny z Kurdami. Z drugiej wynika z nie zawsze dobrych stosunków z nie zawsze pokojowo nastawionymi sąsiadami. Z trzeciej Turcja od lat stara się wdrażać mocarstwową politykę, co uległo jeszcze wzmocnieniu za obecnej prezydentury Recepa Tayyipa Erdoğana. Z czwartej – ze względu na swoje położenie strategiczne – kraj ten zawsze odgrywał ważną rolę w rozgrywkach wielkich mocarstw.

Fot. Producent

Jednocześnie Turcy od dawna mocno stawiają na własny przemysł i rodzime produkty, pod wieloma względami dążąc do samowystarczalności. Jedną z takich dziedzin poddanych wyjątkowo silnemu gospodarczemu nacjonalizmowi są dostawy sprzętu dla rodzimych sił zbrojnych. W przypadku kołowych środków wsparcia logistycznego takim tradycyjnym partnerem jest korporacja BMC. Ponieważ jednak i ona nie wytwarza wszystkiego, czasami wojsko tureckie w naturalny sposób zostaje zmuszone do poszukiwania partnera zagranicznego. Przy czym i w takiej sytuacji stara się, aby maksymalnie wiele prac było wykonanych w kraju, przez rodzime podmioty. Bardzo dobrze powyższe ujawniło się przy okazji przetargu na naczepowe zestawy do transportu ciężkiej techniki bojowej.

Formanie stroną umowy była tu Hema Endüstri – jedno z czołowych tureckich przedsiębiorstw przemysłowych, wytwarzających systemy i komponenty dla segmentów motoryzacyjnego, rolnego i budowlanego, w tym dla producentów należących do grupy OEM, z dodatkowymi działami odpowiedzialnymi za obsługę górnictwa oraz sektorów zbrojeniownego i lotniczego.

REKLAMA

Hema zajęła sie tym projektem w 2009 roku. W ramach jego realizacji wystąpiła jako główny kontrahent – sprzedający, odpowiadający m.in. za integrację pojazdów i niskopodwoziowych naczep oraz wytworzenie wybranych podzespołów w swoich zakładach w Çerkezköy. M.in. HEMA zaprojektowała i zintegrowała tzw. hydrauliczny moduł – power pack do uruchamiania wciągarek oraz rampy i hamulców naczepy. Wybrane z elementów tego układu hydraulicznego umieszczono w tzw. szafie za kabiną kierowcy. Poza tym stronami – podwykonawcami - w wykonywaniu tej umowy były: Altordu w odniesieniu do specjalnej, 6-osiowej, niskpodwoziowej naczepy, Altnçekiç dla żurawia, TEKSAV dla oświetlenia, w tym systemu blackout, oraz Scania. Od tej ostatniej pochodziły wzmocnione, 3-osiowe ciągniki siodłowe – ciężkie ciągniki siodłowo-balastowe w układzie napędowym 6x6 – typ G480 6x6. Zaopatrzono je w długą kabinę typu G, 480-konny silnik, wydłużony rozstaw osi oraz bliźniacze ogumienie na osiach tylnego tandemu. Ponadto, ze swoją siecią autoryzowanych serwisów i systemem zaopatrzenia w części zamienne na terenie Turcji, Scania gwarantowała pełne wsparcie w sferze zapewnienia mobilności tych samochodów – ich sprawnych przeglądów i napraw oraz dostaw części zamiennych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij