[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Siedem autobusów Volvo 7900 Hybrid trafi Grudziądza.

Grudziądz jest kolejnym Polskim miastem, które zdecydowało się na autobusy hybrydowe Volvo.

Fot.Producent

W ciągu 9 miesięcy od daty zamówienia siedem autobusów zasili grudziądzkie MZK. Będą wyprodukowane w jedynej fabryce autobusów Volvo znajdującej się we Wrocławiu.
Wprowadzenie taboru ekologicznych autobusów jakimi są Volvo 7900 hybrid ma na celu ograniczenie zanieczyszczeń powietrza w tej aglomeracji. Zgodnie ze specyfikacją przetargową Miejskich Zakładów Komunikacyjnych w Grudziądzu autobusy hybrydowe Volvo muszą:
- w przestrzeni pasażerskiej pomieścić co najmniej 80 pasażerów w tym 28 na miejscach siedzących (co najmniej 6 dostępnych z części podłogi najniżej położonej);
- w środku mają znaleźć się co najmniej 3 kasowniki do biletów, monitoring, minimum 2 podwójne porty USB w przestrzeni  pasażerskiej i jeden w kabinie;
- napędzane mają być silnikiem spalinowym spełniającym normę Euro 6 i elektrycznym – trójfazowym;
- do magazynowania energii elektrycznej mają być wyposażone w akumulatory litowo-jonowe i system odzyskiwania energii. 
Dotychczas autobusy Volvo 7900 Hybrid eksploatują w Polsce Wrocław, Sosnowiec, Inowrocław, Tarnowskie Góry i Warszawa. Firma Volvo Polska wygrała ostatnio przetargi w Krakowie, Jeleniej Górze, Białystoku oraz Krośnie; natomiast w Polsce  największą flotę autobusów Volvo 7900 hybrid posiada Sosnowiec. Flotę 35 sztuk dla Sosnowca Volvo Polska dostarczyło w zeszłym roku. Volvo do tej pory na świecie  dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów. Są one produkowane od 2010 roku.
 Autobusy Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i podczas postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15 – 20 km/h automatycznie zmienia się źródło napędu z silnika elektrycznego na silnik spalinowy diesla. Autobus odzyskuje energię z hamowania i nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania na przystankach podczas obsługiwania miejskich tras. Volvo 7900 Hybrid zużywa od 30 do 40 % mniej paliwa i emituje od 40 do 50 % mniej spalin w porównaniu z autobusami napędzanymi dieslami. Zaletą autobusów Volvo 7900 Hybrid jest możliwość konfiguracji w zależności od potrzeb zamawiającego. Ponadto autobusy te są bardzo ciche.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij