REKLAMA

Sisu Polar Rock S

Fiński niszowy wytwórca wybitnie specjalizowanych i specjalistycznych cywilnych oraz militarnych ciężarówek klasy tonażowej ciężkiej – Oy Sisu Auto Ab – wprowadza nowy rząd wyrobów, należących do cywilnej, dedykowanej dla kopalń i sektora budowlanego serii Polar Rock.

Producent
Fot.Producent

Premierowe warianty są oznaczone jako Polar Rock S i mają za zadanie wzmocnić jeszcze pozycję przedsiębiorstwa na rodzimym rynku w segmencie specjalnych wywrotek z silnikami o mocy rzędu 500-550 KM.

Sisu Polar Rock S to wysokiej jakości dopasowany wyrób, zaspokajający specyficzne potrzeby odbiorców. Jest to ciężarówkowe parawozidło, cechujące się wysoką jakością wykonania, przodującymi w swojej klasie parametrami oraz dużą produktywnością i efektywnością eksploatacyjną, przy zachowaniu konkurencyjnej ceny. Stanowi najlepszy wybór dla przedsiębiorców poszukujących niezawodnego bazowego produktu bez kompromisów w zakresie funkcji. Jego podstawowe zalety to dobre właściwości terenowe, ponadprzeciętna stabilność oraz niezawodność. Dzięki modułowej budowie Rock S jest też znormalizowany w zakresie rozstawów osi i wymiarów, spełnia wymogi dla sztywnych wywrotek i zapewnia ekonomiczne docelowe rozwiązanie dla klienta bezpośrednio z fabryki. Nie wymaga zatem potem żadnych modyfikacji, gdyż odbiorca od razu wchodzi tu w posiadanie środka transportu w wymaganej przez siebie docelowej konfiguracji – nawet jednostkowej.

REKLAMA

Rock S to odporne podwozie z charakterystyczną dla Sisu niezwykle mocną ramą o tradycyjnym układzie drabinowym. Może mieć cztery lub pięć osi oraz ma solidne mechaniczne zawieszenie oparte na czteropiórowych resorach parabolicznych z przodu i z tyłu. Podczas jazdy bez ładunku bądź z niewielkim obciążeniem – dla poprawy trakcji i oszczędności ogumienia – druga oś kierowana i oś tylna są zawsze podnoszone, niezależnie od tego, czy to odmiana 4- czy 5-osiowa. Ponieważ zasadnicza rama typu drabinowego powstaje z potężnych i wytrzymałych podłużnic o wysokości aż 460 mm, przy mocowaniu nadwozi nie istnieje konieczność wprowadzania ramy pośredniej. Jednocześnie zostaje zachowana bardzo wysoka stabilność pojazdu – przechyły na boki są ograniczone do minimum.

Producent
Fot.Producent

Źródło napędu stanowi nowe wydanie silnika Mercedes OM471 drugiej generacji, w nastawie o mocy maksymalnej 530 KM, połączone z 12-biegową skrzynią przekładniową Mercedes Powershift 3. Silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy 2600 Nm, co w zupełności wystarczy dla zestawu o dopuszczalnej masie całkowitej dochodzącej nawet do 76000 kg. Poza tym układ elektryczny jest kompleksowy oraz da się zamówić kompletny zestaw akcesoriów, w tym dodatkowe oświetlenie, sygnalizacyjne światła robocze, światła pomocnicze, kamery cofania oraz różne przystawki odbioru mocy. Zwraca także uwagę rozbudowany układ pokładowej hydrauliki, obejmujący cały zestaw akcesoriów i bazowo przygotowany do zasilania systemu wywrotu skrzyni ładunkowej. Istnieje również opcja dalszej rozbudowy systemu hydraulicznego, w tym pod kątem zasilania innych urządzeń zewnętrznych.

Dostawa gotowych samochodów do klientów rozpocznie się w kwietniu.

 

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA