[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Smart Tire Krone Cz.5

Krone wprowadza na IAA liczne rozwiązania dotyczące systemów zarządzania flotą z punktu widzenia producenta naczep i zabudów. Są to więc w pierwszym rzędzie rozwiązania ukierunkowane na śledzenie i namierzanie naczep, badanie stopnia wykorzystania ich możliwości przewozowych oraz podniesienie bezpieczeństwa i efektywności dokonywanych operacji.

Fot. Producent

Niemiecka firma uruchamia własny system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) dla pojazdów użytkowych, o nazwie Krone Telematics. Kontroluje on ciśnienie w oponach dzięki inteligentnemu monitorowaniu ogumienia. W tym celu wyświetla wartości ciśnienia powietrza w oponach i temperatury w czasie rzeczywistym oraz wspiera kierowców i logistów w konserwacji zapobiegawczej pojazdu.

Od strony konstrukcyjnej w systemie tym dwa czujniki na oś zamontowano na obrzeżu zaworu opony. Czujniki te mierzą ciśnienie w oponach i temperaturę na koło oraz przekazują je do elektronicznej jednostki sterującej. Ta z kolei w czasie rzeczywistym przesyła sygnały do jednostki telematyki. W rezultacie z jednej strony warunki dotyczące opon są pokazywane dyspozytorowi w portalu Krone, z drugiej kierowca na wyświetlaczu ciągnika widzi ocenę wszystkich sygnałów napływających od opon. Ponadto system ostrzega sterownik MRP oraz kierowcę w przypadku stwierdzonych odchyleń. System Smart Tire Monitoring jest też połączony z systemem Krone Telematics.

REKLAMA

Od 2022 roku systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą wymagane przez prawo i wobec tego seryjnie instalowane w pojazdach.

Jako bazowe zalety monitorowania Smart Tire Krone wymieniane są:

  • wykrywanie w czasie rzeczywistym utraty ciśnienia w oponach oraz ich przegrzania;
  • wydłużona żywotność opon dzięki stałemu monitorowaniu ciśnienia w nich;
  • krótsze przestoje i większe bezpieczeństwo dzięki mniejszej liczbie pękniętych opon, w tym opon pękniętych wskutek nagłego wybuchu w trakcie jazdy, co szczególnie zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym;
  • sygnały ostrzegawcze wysyłane w czasie rzeczywistym do centrum nadzoru – zarządzania i kierowcy;
  • mniejsze zużycie paliwa;
  • poprawienie – skrócenie drogi hamowania oraz stabilności na zakrętach;
  • niższe koszty operacyjne.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij