Jest to dopiero druga karetka w Polsce wyposażona w ECMO czyli w pozaustrojowy układ zawierający pompę oraz oksygenator, pozwalający przez pewien czas zastąpić pracę płuc lub serca podłączonego pacjenta. Przygotowanie takiego specjalnego samochodu niewiele różni się od budowy domu; trzeba wszystko wcześniej dokładnie zaplanować. Bazą pod zabudowę jest podwozie samochodu ciężarowego Mercedes Benz Sprinter 419 CDI (egzemplarz z roku modelowego 2019.) Wyposażony jest on w trzylitrową jednostkę napędową MG 5 o nastawie mocy 140 kW (190 KM) i o maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm przy 2400 obr/min. Moment obrotowy na koła tylnej osi przekazywany jest za pośrednictwem 7 biegowej automatycznej przekładni. Stabilność auta zapewniają nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Współczynnik oporów powietrza nie należy do niskich, ponieważ to samochód z zabudową kontenerową typu C. Podczas jazdy na ratunek życia w zauważeniu karetki pomoże solidne jej wyposażenie świetlne i dźwiękowe za które odpowiada firma Federal Signal Vama. Głośniki Howler z low frequency speaker pochodzą od firmy Whelen.
Ten Sprinter już jako model bazowy jest mocno dozbrojony i posiada pokaźną liczbę dodatków. Wśród nich są takie, które mają duże znaczenie dla użytkowania samochodu jako karetki specjalnej. M. in.są to:
- Wzmocniona oś przednia
- Funkcja HOLD
- Stabilizacja nadwozia na poziomie II
- Dodatkowy akumulator w podstawie fotela pasażera
- Przekaźnik oddzielający dodatkowy akumulator od instalacji elektrycznej samochodu
- Panel przełączników
- Parametryzowany moduł specjalny
- Przyłączenie elektryczne dla dodatkowych odbiorników
- Dodatkowe ogrzewanie wodne
- Układ wydechowy skierowany przed tylną osią na lewą stronę
- Wyjście elektryczne dla zabudowy dodatkowej zewnętrznej
- Wydłużony zestaw przewodów lampy tylnej
- Instalacja elektryczna dla kierunkowskazów dodatkowych
- Izolacja dźwiękowa układu napędowego
Komentarze