REKLAMA

Specjalne Volvo FM z żurawiem Erkin do transportu maszyn Jan van Dam

Jan van Dam Transport Maszyn zaczął niedawno korzystać z zupełnie nowego 4-osiowego Volvo FM500. Szczególnymi cechami tego najnowszego dodatku do rodziny Van Dam są jego masa w połączeniu z wysokością i ładownością. Do tego opracowany przez CCH żuraw Erkin z zestawem akumulatorów sprawia, że ciężarówka ta stała unikatowym pojazdem.

Niskie wejście do Volvo FM

Wiedzieliśmy już, że Jan van Dam Transport Maszyn z Oudewater uwielbia pojazdy specjalistyczne. Ale najnowsza ciężarówka jest naprawdę wyjątkowa. Jan van Dam: „Mamy już ciężarówkę z ciężkim żurawiem zamontowanym z tyłu, ale chcieliśmy jeszcze jedną. Potem poszedłem z moimi pracownikami, aby zobaczyć, jakiego rodzaju ciężarówki chcemy zamiast niej. W porozumieniu z CCH B.V. zdecydowaliśmy się na ciężarówkę z zamontowanym na niej żurawiem o udźwigu 200 ton, jako cenny dodatek do naszej istniejącej floty. Zdecydowaliśmy się też na niskie Volvo FM. Bardzo ważny był stosunek masy własnej do osprzętu potrzebnego do wykonania pracy w porównaniu z maksymalnym naciskiem na nawierzchnię, aby móc jeździć po Holandii i Europie beztrosko i bez zezwoleń”. Masa ta wynosi maksymalnie 32 tony. Przy tym we współpracy z Erkinem firma CCH opracowała dla Jana van Dama 200-tonowy żuraw, pozwalający na redukcję masy netto do 26 zamiast do 32 ton. W rezultacie w tym samym przewozie da się teraz stosować także przyczepę z maszyną. Toon Christiaens, specjalista budowlany CCH, mówi „To był maksymalny udźwig i możliwie jak najmniej ruchów transportowych, a my go osiągnęliśmy”.

REKLAMA

Mała wysokość prześwitu

Kolejną specjalną cechą tego egzemplarza pozostaje to, że dzięki właściwemu ułożeniu wysuwanych ramion żurawia jego wysokość w prześwicie wynosi zaledwie 2 metry 90 centymetrów. Roel Hoogendoorn z Van Dijk Trucks Woerden wyjaśnia. „Aby powyższe osiągnąć, ciężarówka ma całkowicie zawieszone pneumatycznie podwozie z regulacji wysokości. Ponadto żuraw jest zabudowany nisko, dzięki czemu pojazd ten może wjechać do hali fabrycznej przez otwór drzwiowy niższy niż 2 metry 90. Zamówioną maszynę można następnie dostarczyć w najbezpieczniejszy sposób”. Wewnątrz żuraw musi zaś wykonać pracę. „To pierwszy żuraw o udźwigu 200 ton, mogący działać elektrycznie. CCH opracował dla nas specjalny zestaw akumulatorów, który można odłączyć i również używać w innych ciężarówkach. Pod względem zrównoważenia i emisji to bardzo dobra innowacja oraz przyczynia się do komfortu pracy na miejscu. W sumie specjalny pojazd” mówi Van Dam.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA