Kiedy przewoźnik przedstawił Scanii swoją najnowszą listę życzeń, pożądana specyfikacja była niewątpliwie wymagająca. Firma Herrmann Transporte potrzebowała krótkiego pojazdu z napędem na wszystkie koła, o możliwie najniższej wysokości podwozia i o wyjątkowej zwrotności. Ponadto pojazd byłby używany jako ciągnik siodłowy lub z zabudową jako podwozie.
Jako podstawę nowego, wszechstronnego samochodu wybrano 2-osiowy ciągnik Scania G 500 A 4x4 HA. Dzięki wymiennemu systemowi ciągnik/wywrotka, nowa ciężarówka w bardzo krótkim czasie może być przekształcona z ciągnika w wywrotkę lub pojazd ciągnący do przyczep. Przy masie całkowitej zestawu wynoszącej 70 ton oraz przednich i tylnych zaczepach holowniczych, obejmujących także wszystkie połączenia pneumatyczne i elektryczne, możliwy jest transport specjalny przy użyciu wielu różnych przyczep.
Firma transportowa w trzecim pokoleniu
Herrmann Transporte jest teraz zarządzana w trzecim pokoleniu przez Rolfa Herrmanna wraz z jego bratem Philipem. Flota składająca się z 20 pojazdów obejmuje wywrotki, żurawie, śmieciarki i ciężarówki budowlane. Chociaż siedziba znajduje się w szwajcarskiej wiosce Unterwasser, popularnym ośrodku narciarskim na wysokości 910 metrów, ciężarówki pracują w całej Szwajcarii.
Komentarze