REKLAMA

Spedition Schanz jest pionierem w dziedzinie e-transportu drogowego w Niemczech

W maju 2019 roku przewoźnik Hans Adam Schanz nabył w pełni elektryczną ciężarówkę. Kilka razy dziennie Spedition Schanz przewozi więc ładunki z Odenwaldu do Frankfurtu hybrydową Scania R 450, korzystając z linii trakcyjnych na autostradzie A5.

Producent

Każdego dnia Spedition Schanz przewozi od 100 do 150 ton farby z Odenwaldu do Frankfurtu, podróżując pod pięciokilometrowymi liniami trakcyjnymi w obu kierunkach poprowadzonymi nad autostradą A5.

Zarazem Scania jest wyłącznym dostawcą pojazdów do prób, finansowanych przez niemieckie Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Jądrowego. W nadchodzących miesiącach zostaną dostarczone cztery kolejne ciężarówki hybrydowe do projektu pilotażowego w Hesji.

REKLAMA

Dyrektorzy zarządzający Spedition Schanz, Christine Hemmel i Kerstin Seibert, są zachwyceni, że jako pierwsi w Niemczech otrzymali ciężarówki Scania w wykonaniu dl eksploatacji na zelektryfikowanej autostradzie. „Zapytani, czy chcemy dołączyć do projektu, nie zastanawialiśmy się dwa razy” - mówi Hemmel. „W rodzinie Schanz dbamy o środowisko”.

Seibert dodaje, że firma rodzinna Schanz zawsze chce spróbować coś nowego. „Technologia zelektryfikowanych dróg wygląda bardzo obiecująco i jesteśmy bardzo podekscytowani, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak działa w praktyce”, mówi.

Thomas Schmieder siedzi za kierownicą hybrydowej ciężarówki Scania, ochrzczonej EL-LEON. Jest jednym z trzech kierowców w Spedition Schanz, którzy zostali przeszkoleni w obsłudze tego nowego auta. To nie przypadek, że jeździ EL-LEON; specjalnie starał się o pracę w Schanz, aby go prowadzić.

„Czytałem, że Spedition Schanz weźmie udział w projekcie pilotażowym i natychmiast się zainteresowałem. Elektromobilność to ekscytujący rozwój - to przyszłość i chcę być jej częścią ”.

Pilotaż e-road w Hesji zostanie uzupełniony o dwa dodatkowe testy w Szlezwiku-Holsztynie i Badenii-Wirtembergii. „Próby te określą, czy technologia e-road jest realna w rzeczywistych operacjach i może zostać wdrożona w transporcie ładunków o zmniejszonej emisji dwutlenku węgla i hałasu”, mówi kierownik produktu Stefan Ziegert, szef rozwiązania zrównoważonego transportu, Scania Deutschland Österreich. Kluczowe są tu pytania: O ile mniej wyemituje się CO2? Jak działają ciężarówki w różnych warunkach? Ile energii należy dostarczyć nie tylko do napędu, ale także do ładowania akumulatorów?

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA