REKLAMA

Startuje Mercedes-Benz Trucks Polska

2 stycznia 2019 roku oficjalnie rozpoczął działalność Mercedes-Benz Trucks Polska, nowa spółka Daimler AG w Polsce. Jej utworzenie to kolejny krok drodze do coraz lepszego rozpoznawania i spełniania potrzeb tego sektora rynku. Decyzja koncernu o utworzeniu podmiotu dedykowanego wyłącznie klientom ciężarówek ma charakter globalny. W naszym kraju nowa spółka została wydzielona ze struktur dotychczasowej Mercedes-Benz Polska.

Producent
Fot. Producent

Celem strategicznym Mercedes-Benz Trucks Polska jest wyłączna koncentracja na realizacji potrzeb rynku pojazdów ciężarowych we wszystkich obszarach działalności – sprzedaży, serwisie, marketingu i PR oraz innych niezbędnych usług.

Ta zmiana w istocie stanowi efekt procesu, który rozpoczął kilka lat temu program Customer Dedication. Podmiot dostrzegł wówczas, że nabywcy aut osobowych i dostawczych oraz ciężarowych wymagają coraz dokładniejszego dostosowania pod kątem różnych potrzeb, a nie działań skoncentrowanych jedynie na wspólnej marce Mercedes-Benz. Oczywiście sprzedaż pojazdów zawsze była rozłączna, ale wiele innych obszarów – takich jak serwis, obsługa posprzedażna, PR, marketing oraz inne usługi – działało wspólnie.

REKLAMA

Nowa spółka jest efektem zmian zachodzących również w koncernie Daimler AG, o których decyzja zapadła jeszcze w połowie 2018 roku: było nią wydzielenie trzech głównych sektorów działalności: samochody osobowe i dostawcze, usługi finansowe oraz właśnie pojazdy ciężarowe i autobusy. To naturalne i zdrowe rozwiązanie, jeśli przyjrzeć się takim zagadnieniom jak przykładowo serwis. W przypadku typów osobowych i dostawczych klienci poruszają się głównie w mieście, w razie awarii łatwo też zapewnić egzemplarz zastępczy lub taksówkę. Tymczasem w transporcie międzynarodowym stacje dealerskie i serwisowe powinny leżeć poza miastami, bo potrzebują więcej przestrzeni, żeby pomieścić wszystkie potrzebne usługi. Poza tym ciężarówka nie może stać, musi pracować, a ze względu na specyfikę branży – zezwolenia, ładunki, dane pojazdu – podstawienie zastępczego ciągnika nie jest rozwiązaniem.

W efekcie zmiany nowa spółka Mercedes-Benz Trucks Polska zyska większą samodzielność i elastyczność. Przy czym nie stawia sobie za cel rewolucyjnych zmian - kwestia dotyczy raczej potwierdzenia kontynuacji i deklaracja pogłębienia obranego kierunku działań na poziomie strukturalnym.

Na jakie zatem nowości mogą liczyć klienci Mercedes-Benz Trucks Polska? Zarząd podmiotu, podkreśla, że dzięki tej zmianie będzie on bliżej swoich klientów, a drogi decyzyjne wewnątrz firmy będą krótsze i bardziej efektywne. Klienci otrzymają szybciej lepiej dopasowane do ich potrzeb produkty i usługi. Jest to również odpowiedź Daimler AG na trendy biznesowe, takie jak digitalizacja, usieciowienie: firma chce dostarczać nie tylko pojazd, ale kompleksowe usługi mobilne, finansowanie – wszystko dopasowane do potrzeb przedsiębiorcy transportowego. Tym bardziej, że Polska to obecnie czwarty rynek w Europie pod względem wielkości. Rośnie liczba zleceń transportowych – ale z drugiej strony narastają problemy z brakiem kierowców. Dlatego tak istotne jest, żeby producent ciężarówek był dla swoich klientów partnerem. Tym bardziej, że zadaniem Mercedesa jako marki premium powinno być przygotowanie kompleksowej oferty skrojonej na miarę klienta, a do tego niezbędne staje się pełne zrozumienie wszystkiego, co wiąże się z branżą, w której on działa. Po to właśnie powstał Mercedes-Benz Trucks Polska.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA