REKLAMA

Stay Fresh Sweden AB inwestuje w 7 ciężarówek Volvo FH LNG zasilanych bez paliw kopalnych

Dla firmy Stay Fresh Sweden AB transport bez paliw kopalnych był strategią od samego początku. Obecnie do użytku zostaje oddanych 7 nowych ciężarówek Volvo FH LNG w 100% zasilanych biogazem, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko. Ciężarówki wyjeżdżają z Göteborga i wykonują zlecenia dla ICA na terenie Västra Götaland i Värmland.

Producent

Stay Fresh Sweden AB została założona w 2013 roku, koncentrując się na przewozach intermodalnych i systemowych. Firma stanowi część grupy The Jönsson Group, razem z Börje Jönsson Åkeri i Ulf Jönsson Åkeri. Obecnie zatrudnia około 70 pracowników i ma we flocie 32 własne ciężarówki. Przewozi żywność zarówno schłodzoną, jak i w normalnych temperaturach, przy czym w większości są to produkty schłodzone. Siedziby Stay Fresh znajdują się w Helsingborgu oraz w Göteborgu i Karlstad.
Trwałość od samego początku
Aby zachować świeżość, ważne są pojazdy wysokiej jakości, oszczędne i zasilane paliwem minimalizującym wpływ na środowisko. Dlatego od samego początku Stay Fresh działa bez paliw kopalnych, mając na uwadze HVO, i od samego początku obsługuje również więcej transportów kolejowych, jako cechujących się o mniejszym wpływem na środowisko. Aktualnie eksploatowana flota aut jest zasilana albo HVO100, albo biogazem, gdyż oba te paliwa są całkowicie wolne od paliw kopalnych. Nowe ciężarówki Volvo używają HVO100 zarówno do chłodzenia, jak i w zbiornikach paliwa wykorzystywanego w trakcie jazdy.
Transport bez kopalin
W imieniu ICA Stay Fresh używa 7 nowych ciężarówek Volvo FH LNG, całkowicie zasilanych biogazem. Stacjonują one w Göteborgu i odpowiadają za przewozy do całego Västra Götaland i Värmland. Te samochody na LNG zastępują ciężarówki zasilane HVO100, dotychczas stacjonujące w Göteborgu.
Håkan Landgren, dyrektor generalny Stay Fresh, mówi „Wybraliśmy Volvo, ponieważ uważamy, że jest to najlepsza alternatywa na rynku dla pojazdów zasilanych gazem. Mamy też bardzo pozytywne doświadczenia dotyczące dwóch ciężarówek Volvo FH LNG, w które zainwestowaliśmy zeszłej jesieni. Ważne pozostaje także, abyśmy bardzo dobrze współpracowali z dealerami Volvo w Helsingborgu”.
Bezpieczeństwo i dobre środowisko pracy
Zachowanie świeżości, bezpieczeństwo i dobre środowisko pracy to kwestie ważne dla kierowców. Firma inwestuje więc w komfort i odpowiednie warunki dla swoich prowadzących. Poza tym podmiot uzyskał certyfikat ISO w zakresie jakości, środowiska i warunków pracy oraz jest częścią inicjatywy Fair Transport. Co więcej, wszystkie 7 nowych ciężarówek wyposażono w pakiet bezpieczeństwa aktywnego, poduszkę powietrzną i czerwone pasy bezpieczeństwa. Dla wszystkich nowych ciężarówek wybrano jeszcze Aktywny Układ Kierowniczy Volvo – VDS. Håkan Landgren mówi, że kierowcy bardzo cenią VDS „Zapewnia im bardzo dobre środowisko pracy, które powinno być tak proste, jak to tylko możliwe. VDS znacznie ułatwia pracę naszym kierowcom”.
Pozytywne doświadczenia z LNG
Oprócz pozytywnych doświadczeń w codziennej pracy kierowców związanych z VDS, Håkan opowiada o innych pozytywnych doświadczeniach dotyczących pierwszych ciężarówek LNG we flocie. Po pewnym wahaniu na początku ogólne wrażenie szybko stało się bardzo pozytywne. „Nasi kierowcy uważają, że ciężarówki są bardzo wygodne w prowadzeniu, pracują ciszej i mają naprawdę dobre środowisko pracy. Oszczędność paliwa także spełniła nasze wysokie oczekiwania. Kolejnym pozytywnym i być może trochę nieoczekiwanym efektem jest to, że kierowcy są bardziej zainteresowani ekologiczną jazdą. Mamy doświadczonych kierowców, ale inwestujemy też w szkolenia. Prowadzimy kontrole raz w miesiącu i na bieżąco śledzimy rozwój”.
Fakty:
• 3-osiowe podwozie FH 6x2 z tylnym zawieszeniem pneumatycznym i hydraulicznie sterowaną przeciwbieżnie osią tylną;
• 13-litrowy silnik LNG o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2300 Nm;
• Aktywny Układ Kierowniczy Volvo (VDS) z ustawieniami osobistymi;
• poduszka powietrzna i czerwony pas bezpieczeństwa, blokada alkoholowa;
• pakiet bezpieczeństwa aktywnego: system ostrzegania przed kolizją, w tym aktywny tempomat (ACC) i system hamowania awaryjnego, pomoc w zakresie uwagi, pomoc w zmianie pasa ruchu – Pomoc LCS
• chłodzone nadwozie i tylna winda załadowcza od SKAB;
• monitorowanie jednostek i temperatury firmy Thermo King.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA