Steyr Automotive zaprezentował się na IAA Cz.2

Doświadczony przemysłowiec z mentalnością start-upową promował się pod hasłem „Przenosimy świat jutra!”

Steyr Producent

Dostawca kompleksowych usług w zakresie badań i rozwoju oraz producent OEM

Steyr Automotive rozwija się i prowadzi badania jako dostawca kompleksowych usług od koncepcji do produkcji seryjnej. Ponadto stał się niezależnym wytwórcą OEM. W związku z oczekiwanym silnym wzrostem popytu na warianty o zerowej emisji, zdecydował się wyposażać tylko pojazdy własnej marki w alternatywne napędy. Na IAA pokazano pierwsze pojazdy koncepcyjne i badania projektowe e-transporterów i e-busów. W pierwszym etapie jest opracowywana platforma dla LCV (Light Commercial Vehicles), na której początkowo tworzone są trzy wersje nadwozia: furgon, z otwartą platformą lub inne nadbudowy oraz odmiany otwarte przy podwójnej kabinie. Celem tu jest uzyskanie konkurencyjnych zasięgu, pojemności ładowania, solidności i TCO (całkowitego kosztu posiadania). Pojazdy akumulatorowo-elektryczne są wyposażone w maksymalnie cztery zestawy akumulatorów, każdy o pojemności około 50 KW/h, co oznacza praktyczny zasięg 120 - 480 km łączony zgodnie z WLTP. Rozpoczyna się już produkcja auta klasy N1 o masie całkowitej 3500 kg, czyli w klasycznym segmencie dużych vanów. Później pojawi się również typ N2 o zwiększonej masie całkowitej – 4250 kg. Od samego początku oferowane są pojazdy w wersjach nadwozia L2H2 (długość przestrzeni ładunkowej 3,35 m) i L3H2 (długość przestrzeni ładunkowej 4,3 m). Kolejne wydania pojawią się później. Koncepcja LCV obejmuje też otwarty Interfejs do łączenia systemów specyficznych dla klienta lub wymiany danych z powszechnymi systemami telematycznymi. Produkcja ma ruszyć w połowie 2024 roku.

Oprócz tego opracowano aplikację „StART” (zasięgi Steyr Automotive lub Range Tool), teraz dostępną bezpłatnie i umożliwiającą wstępną symulację istniejących tras poprzez śledzenie. Tym samym są tworzone prognozy, która konfiguracja jest wymagana dla elektrycznego pojazdu w celu odbycia danej jazdy

W przypadku autobusów koncepcje Steyr Automotive przewidują autobusy miejskie o długości 6, 9 i 12 m z napędem akumulatorowo-elektrycznym i zasięgiem 100 – 250 km. Plan polega na zapewnieniu miejsc bez barier dla lokalnego transportu publicznego przy użyciu spójnej koncepcji niskopodłogowej. Nie ma jeszcze zaplanowanego rozpoczęcia produkcji – obecnie zakłada się możliwość rozpoczęcia produkcji w drugiej połowie roku 2024.

Korzystając z koncepcji cyfrowych, Steyr Automotive pokazał także, że trwają intensywne rozważania i prace nad tymi tematami, ale przede wszystkim działania rozwojowe dotyczące zrównoważonych form napędu. Ecker podsumował „Każdy, kto jest zainteresowany lub decyduje się na usługę z naszego portfolio – czy to w obszarze produkcji kontraktowej, rozwoju kontraktów czy naszych pojazdów marki Steyr Automotive – może liczyć na nas, że dostarczymy to, co Marka Steyr obiecuje – twardość, rzetelność, kompetencja – trzymaj się”.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA