Strategiczne partnerstwo na rzecz zautomatyzowanej logistyki

Producent pojazdów użytkowych Krone i firma technologiczna Fernride współpracują w zakresie rozwiązań transportowych bez kierowcy

Krone Producent

W celu znacznego przyspieszenia automatyzacji rozwiązań logistycznych i transportowych, głównie w obszarze naczep, firma Krone, specjalizująca się w pojazdach użytkowych, działająca w całej Europie, oraz Fernride, lider innowacji w zakresie autonomicznych i teleoperowanych rozwiązań transportowych, porozumieli się w sprawie partnerstwa strategicznego. W ramach tej współpracy ma zostać opracowana zautomatyzowana naczepa, która początkowo automatycznie zrealizuje ważne funkcje drugorzędne, takie jak proces sprzęgania, zamykanie drzwi lub analiza środowiska sensorycznego. Podczas transportu specjalnie przeszkolony teleoperator może całkowicie skoncentrować się na opiece nad przydzielonymi mu autonomicznymi pojazdami holowniczymi. Skupiając się przede wszystkim na logistyce stoczniowej i terminalowej, obaj partnerzy współpracy zdobędą odpowiednie doświadczenie w odpowiednim czasie i szybciej wprowadzą powstałe produkty na rynek. W perspektywie średnioterminowej dalej rozwijana technologia powinna być również wykorzystywana w bardziej złożonych obszarach zastosowań w łańcuchu transportowym.

Uzupełniając różne kompetencje obu podmiotów, ta współpraca jest kolejnym istotnym krokiem w ich odpowiedniej koncentracji strategicznej w obszarze biznesowym automatyzacji. Międzynarodowa sprzedaż, usługi i struktury danych Krone w połączeniu ze skalowalną technologią platformy Fernride do autonomicznej i zdalnej jazdy oferują idealne warunki do wspólnych działań. Grupa Krone też wspiera partnerstwo strategiczną inwestycją w Fernride. Bernard Krone, przewodniczący Rady Nadzorczej Krone Group, powiedział o nowym partnerstwie „Byliśmy pod wrażeniem zmotywowanego zespołu i technologicznego podejścia Fernride. Jako partner dla swoich, a tym samym dla naszych wspólnych klientów logistycznych, firma już teraz rozwiązuje realny problem braku kierowców w aplikacjach pilotażowych. Dzięki swojemu systemowi Fernride oferuje globalne opcje skalowania w logistyce, a być może nawet więcej”.

Średnie firmy spotykają startupy by pomóc rozwiązać problem niedoboru kierowców ciężarówek

Strategiczne partnerstwo na poziomie oczu to sytuacja korzystna dla obu firm: oprócz silnej pozycji na rynku międzynarodowym i doświadczenia w produkcji w sektorze pojazdów użytkowych, Krone ma już duże doświadczenie w dziedzinie autonomicznej jazdy w sektorze inżynierii rolniczej. Młoda firma Fernride uzupełnia obecnie współpracę o swoją platformę technologiczną do autonomicznej i zdalnej jazd,y umożliwiając teleoperatorowi zdalne wsparcie autonomicznej ciężarówki. W scenariuszach, w których sztuczna inteligencja do autonomicznej jazdy osiąga swoje granice, teleoperator może przejąć kontrolę i tym samym w dowolnym momencie zabezpieczyć zautomatyzowany proces logistyczny, aby zagwarantować klientom maksymalną możliwą dostępność. Skalowalna platforma startupu celowo łączy ludzkie umiejętności „kierowców ciężarówek” z biura z dostępną obecnie technologią autonomicznej jazdy. W ten sposób Fernride na nowo definiuje zawód kierowcy i przygotowuje go na przyszłość: kierowca staje się operatorem; do menedżera floty, który monitoruje wysoce zautomatyzowane maszyny i interweniuje tylko w rzadkich sytuacjach. Stale rosnącemu niedoborowi kierowców przeciwdziałają tu bardziej atrakcyjne miejsce pracy oraz fakt, że w przyszłości można zwiększyć wydajność nawet 50-krotnie. Hendrik Kramer, współzałożyciel i dyrektor generalny Fernride, mówi „Uznaliśmy, że naczepa odegra kluczową rolę w autonomicznym, elektrycznym i logistycznym łańcuchu wartości. Dzięki firmie Krone znaleźliśmy idealnego – wysoce innowacyjnego – partnera po stronie producentów naczep, aby wspólnie kształtować tę przyszłość i jeszcze szybciej poruszać się po drogach”.

Współpraca międzybranżowa dla logistyki

Oprócz partnerstwa rozwojowego z Terbergiem, liderem na rynku ciągników terminalowych, oraz projektów pilotażowych i badawczych z MAN-em w ramach projektu ATLAS-L4 dotyczącego automatyzacji scenariuszy Hub2Hub po stronie ciężarówki, Krone, jako główny producent pojazdów użytkowych, jest teraz jednym z partnerów Fernride, który zdecydowanie i szybciej przyspiesza automatyzację logistyki. Istniejąca współpraca ze znanymi dostawcami telefonii komórkowej, takimi jak Nokia i Telefonica, pozwala Krone również zapewnić łączność i ekspansję w branży logistycznej, która ma kluczowe znaczenie dla teleoperacji.

O jeździe długodystansowej

Fernride postawiło sobie za zadanie rozwiązanie dwóch podstawowych problemów branży transportowej: z jednej strony w samej Europie brakuje już ponad 400 000 kierowców ciężarówek, a z drugiej strony ciężarówki z silnikiem Diesla odpowiadają za 39% emisji GHG w ruchu drogowym. Fernride wkrótce sprawi, że braki kierowców i te emisje staną się przeszłością. Jako dostawca kompleksowych rozwiązań dla autonomicznych, elektrycznych ciężarówek, przyspiesza ono transformację branży logistycznej w niezwykle prosty sposób: Fernride łączy umiejętności ludzi - tzw. teleoperatorów, którzy mogą zdalnie sterować ciężarówkami z biura - z możliwości autonomicznej jazdy Jako pionier zautomatyzowanej i zrównoważonej logistyki, Fernride może już obsługiwać platformę w rzeczywistych operacjach dla wiodących klientów logistycznych, takich jak Volkswagen Group Logistics, DB Schenker czy BSH.

Fernride został założony w 2019 roku przez Hendrika Kramera, dr Maximiliana Fissera i Jeana-Michaela Georga po dziesięciu latach badań na Uniwersytecie Technicznym w Monachium (TUM) i szybko przyciągnął kapitał podwyższonego ryzyka (10 > mln euro 2021 euro) z międzynarodowych funduszy i doświadczonych menedżerów z branży motoryzacyjnej oraz technologicznej - i tym samym stał się europejskim mistrzem technologicznym.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

ZABUDOWY

Ekologiczna innowacja w transporcie drogowym: wykorzystanie eTrailer jako przełomu w dekarbonizacji transportu dalekobieżnego

DB Schenker podpisał umowę o współpracy na eTrailer z Trailer Dynamics. Wykorzystanie eTrailer znacząco zmniejsza emisję CO2. Przedsprzedaż 2000 sztuk. Wykorzystanie w europejskim transporcie lądowym od 2024 roku.

ZABUDOWY

K.SBT CS – naczepa zaprojektowana do operacji miejskich

Wytrzymała i solidna skrzynia firmy Kässbohrer do przewozu suchego ładunku w transporcie miejskim wykonana w zabudowie konstrukcji ze sklejki posiadająca 1 lub 2 osie K.SBT CS jest specjalnie zaprojektowana do operacji miejskich z długością tylko 11.025 mm i mechaniczną osią skrętną. Dzięki osi skrętnej, K.SBT CS umożliwia mniejsze zużycie paliwa, mniejsze zużycie opon i minimalizuje zużycie czasu poprzez umożliwienie większej zwrotności nawet na wąskich drogach miejskich.

ZABUDOWY

TATRA TRUCKS dostarczy czeskiej straży pożarnej nawet sto nowych pojazdów TATRA TERRA

Na podstawie wyników procedury wyboru ogłoszonej przez Generalną Dyrekcję Straży Pożarnej Republiki Czeskiej (DG HZS ČR), w ciągu najbliższych dwóch lat straż pożarna w Czechach otrzyma do 100 nowych samochodów ratowniczo-gaśniczych CAS 20 na podwoziu TATRA. Wartość kontraktu, który dostarczy THT Polička we współpracy z TATRA TRUCKS, może przekroczyć 1 miliard koron.

ZABUDOWY

Rosenbauer MT

MT Industrial – wraz z MT Municipal, MT Airport i MT Forest – klasyfikacyjnie należy do serii MT. Modułowa konstrukcja i elastyczne możliwości łączenia serii Modular Technology (w skrócie MT) umożliwiają tak unikatowe konfiguracje pojazdów, że można je również specjalnie dopasować do użytku przez zakładowe straże pożarne w sektorze przemysłowym. Ale co musi być w stanie zrobić pojazd MT używany w środowisku przemysłowym?

REKLAMA