REKLAMA

StreetScooter WORK XL - stworzony przy współpracy Forda z Deutsche Post DHL Group

16 sierpnia 2017 roku Deutsche Post DHL Group i Ford zaprezentowali pierwsze w Europie zbudowane w zakładzie w Kolonii lekkie auta dostawcze – furgonetki elektryczne, określane także mianem "e-van". Pojazd, nazwany "StreetScooter WORK XL", oparty jest na podwoziu Forda Transit oraz wyposażony w akumulatorowo-elektryczny układ napędowy i nadwozie zaprojektowane i zbudowane zgodnie ze specyfikacją Deutsche Post DHL Group.

Producent
Fot. Producent

W 2017 roku około 150 przedseryjnych e-furgonów miało powstać w fabryce StreetScooter w Aachen. Deutsche Post DHL Group skorzysta z tych e-vanów, aby wesprzeć swoją usługę dostarczania paczek miejskich w Niemczech. Do końca 2018 roku Deutsche Post DHL Group, StreetScooter i Ford planują zbudować 2500 e-vanów. Podobnie jak w przypadku istniejących modeli elektrycznych StreetScooter - WORK i WORK L, WORK XL może być również sprzedawany klientom zewnętrznym.

Koncepcyjnie WORK XL stanowi idealne auto do dostaw paczek w dużych miastach.
Każdy jego egzemplarz może bowiem zaoszczędzić rocznie około pięciu ton CO2 i 1900 litrów oleju napędowego. Przy 2500 planowanych pojazdach powyższe może oznaczać całkowitą redukcję na poziomie 12500 ton CO2 i 4,75 milionów litrów paliwa rocznie.

REKLAMA

Jürgen Gerdes, Członek Zarządu Post - eCommerce - Parcel, Deutsche Post DHL Group, powiedział: "Nowy StreetScooter WORK XL rozszerza naszą e-flotę w segmencie pojazdów użytkowych, jest idealnym pojazdem do dostaw paczek w samych miastach oraz na dużych obszarach miejskich – metropolitalnych. Miasta i duże obszary miejskie pozwolą nam poradzić sobie z rosnącą ilością paczek w jeszcze bardziej ekologiczny i cichszy sposób, a tym samym podkreślamy naszą pozycję lidera na rynku ekologicznej logistyki”. 
Steven Armstrong, wiceprezes i prezes grupy, Europa, Bliski Wschód i Afryka, Ford Motor Company, ocenił: "Jesteśmy naprawdę dumni z tego ambitnego projektu i silnego partnerstwa, które wypracowaliśmy z Deutsche Post DHL Group i StreetScooter. To wspólne przedsięwzięcie będzie największym w Europie wytwórcą bezemisyjnych, średniej wielkości e-vanów i nie nadchodzi zbyt wcześnie. Autobusy, auta i oczywiście samochody dostawcze odgrywają istotną rolę w naszym codziennym życiu, ale musimy znaleźć sposób, aby uczynić je ekologicznie czystszymi. Ten projekt stanowi świetny krok na tej drodze."

WORK XL będzie miał objętość ładunkową rzędu 20 m³ i zapewni miejsce do przechowywania ponad 200 paczek. E-van otrzymał w modułowy system akumulatorowy o mocy od 30 do 90 kWh, zapewniający zasięg od 80 do 200 km. Ponadto WORK XL różni się nie tylko rozmiarem i zakresem od małych "furgonetek" StreetScooter - WORK (objętość ładunku 4 m³) i WORK L (objętość ładunku 8 m³), ale różni się także pod względem budowy nadwozia. Przestrzeń ładunkowa WORK XL jest wyposażona w półki i dostępna z kabiny operatora. Auto można załadować za pomocą klapy tylnej i drzwi przesuwnych po stronie krawężnika. Przy użyciu ładowarki o mocy do 22 kW średni czas ładowania wynosi trzy godziny.

Oprócz nowego modelu WORK XL ponad 3000 pojazdów StreetScooter WORK i WORK L oraz około 10500 pedeleków, jest obecnie obsługiwanych przez Deutsche Post DHL Group, co czyni grupę największym operatorem e-floty w Niemczech.

Producent
Fot. Producent

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA