Światowe premiery IAA Transportation: QUANTRON prezentuje ciężarówki wodorowe i elektryczne o największym zasięgu oparte na nowo opracowanych platformach

Światowa premiera QUANTRON QHM FCEV Heavy Truck, ciągnika siodłowego o zasięgu do 1500 km do ciężkiego transportu dalekobieżnego Najważniejsze technologie na pokładzie z partnerami platformy: najnowsza technologia ogniw paliwowych firmy Ballard Power i zintegrowana e-oś firmy Allison Transmission

Prezentacja QUANTRON QHM BEV Truck, prawie seryjnego pojazdu koncepcyjnego o zasięgu do 350 km opartego na w pełni elektrycznej platformie Inne atrakcje na IAA Transportation to: odmiana na wodór – QUANTRON QLI FCEV – o dopuszczalnej masie całkowitej od 4,2 do 7,2 tony, która może być używana do zastosowań o zasięgu do 500 km i na ostatniej mili, całkowicie elektryczny QUANTRON QLI BEV jako transporter o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,2 tony na ostatnią milę oraz w pełni elektryczny autobus niskopodłogowy QUANTRON CIZARIS 12 EV o zasięgu do 370 km (wg SORT 2).

Jako partner technologiczny i platformowy dla producentów OEM, Quantron AG jest jednym z pionierów w branży i oferuje konwersję z pojazdów z silnikiem Diesla na napędy akumulatorowe i wodorowo-elektryczne oraz własne pojazdy bezemisyjne. Na targach podmiot pokazał kilka bezemisyjnych pojazdów użytkowych, które bazują na dwóch opracowanych przez siebie platformach wodorowych lub akumulatorowo-elektrycznych i należą obecnie do pojazdów o największym zasięgu.

Światowa premiera ciężarówki na wodór na IAA: platforma QUANTRON QHM FCEV

W ramach strategicznego partnerstwa QUANTRON wraz z Ballard Power Systems, jednym z wiodących światowych ekspertów w dziedzinie wodoru, opracował ciężarówkę do dużych obciążeń FCEV. QUANTRON QHM FCEV bazuje na MAN-ie TGX i cechuje się nowoczesnymi komponentami, w tym nowo opracowanym przez Ballard ogniwem paliwowym FCmove™-XD 120 kW oraz zintegrowaną e-osią eGen Power 130D Allison Transmission – wiodącego światowego wytwórcy układów napędowych. QUANTRON oferuje również opcjonalnie dostępny pakiet aero dla wszystkich ciężarówek QHM FCEV, zwiększający zasięg o kolejne 10%.

Jako ciągnik siodłowy do ciężkiego transportu dalekobieżnego QUANTRON QHM FCEV 44-1000 przekonuje wieloma wyjątkowymi zaletami – są to: zasięg do około 700 km w zależności od obciążenia i wymagań topograficznych, integracja wszystkich komponentów w konstrukcji ramy dla maksymalnej przydatności do codziennego użytku - zgodnie z wymogami prawnymi i bez kompromisów w wymiarach, zastosowanie wytycznych ISO dla zespołów naczepowych w celu zapewnienia zamienności naczep i przyczep na poziomie krajowym i międzynarodowym oraz kabina dalekobieżna – długa wysokowagonowa. Do tego dochodzą: w pełni zintegrowany z podwoziem zbiornik na wodór o masie około 54 kg, zoptymalizowane zużycie H2 dzięki specjalnie opracowanemu inteligentnemu systemowi zarządzania Q-ENERGY, maksymalna wydajność w interakcji między e-osią, ogniwem paliwowym, akumulatorem wysokonapięciowym oraz odbiornikami pomocniczymi 24 V i HV. Pojazd będzie można zamówić teraz i będzie dostępny w II kwartale 2023 roku.

Kolejna atrakcja to wariant naczepowy na tej samej podstawie do użytku w Norwegii: QUANTRON QHM FCEV 60-2000 i QUANTRON QHM FCEV 44-2000 wyróżniają się w konkurencyjnymi w segmencie wyjątkowo dużymi pojemnościami zbiorników do 116 kg, w pełni zintegrowanymi z podwoziem i za kabiną. Oznacza to, że przy jednym napełnieniu zbiornika H2 możliwe będą zasięgi do 1500 km. Pod oznaczeniem QUANTRON QHM FCEV 27-1000 ta konfiguracja będzie też dostępna jako wariant pociągu naczepowego/przyczepowego do intensywnego ruchu dalekobieżnego.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

NOWE TECHNOLOGIE

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.2

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

CIĘŻARÓWKI

MAN eTruck: przygotowany do produkcji wielkoseryjnej Cz.1

Pierwsza międzynarodowa prezentacja na targach IAA Transportation 2022 nowej elektrycznej ciężarówki MAN jako prototypu seryjnego. Produkcja 20 sztuk prototypów eTruck w ramach przygotowań do nowej linii produkcji mieszanej w Monachium. Doradztwo 360 stopni eMobility Consulting wspiera klientów MAN w przejściu na pojazdy elektryczne

NOWE TECHNOLOGIE

Twente Milieu inwestuje w siedem elektrycznych Scanii z konstrukcją systemu załadunku od tyłu do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych

Twente Milieu NV podpisało umowę z Terberg Matec Nederland BV i Scanią Nederland B.V. jako podwykonawcą na dostawę siedmiu nowych, całkowicie elektrycznych (BEV) ciężarówek Scanii. Terberg Matec Nederland BV wyposaża pojazdy z systemem załadunku tylnego do zbiórki odpadów z gospodarstw domowych. Siedem aut zostanie dostarczonych w ciągu czterech lat.

NOWE TECHNOLOGIE

Kaunis Iron przewozi rudę za pomocą 74-tonowego zestawu z ciężarówką elektryczną

Kaunis Iron dużo inwestuje w transport rudy żelaza, który staje się wolny od paliw kopalnych. Teraz wiadomo, że zelektryfikowany sprzęt o masie całkowitej 74 ton będzie testowany w 2023 roku.

REKLAMA