REKLAMA

Sygnał do rozpoczęcia drugiej fazy testów z kolejnymi klientami: Mercedes-Benz eActros elektryfikuje Rotterdam i Hagę dzięki usługodawcy logistycznemu Simon Loos Cz.1

Pierwszych dziesięciu klientów intensywnie testowało Mercedes-Benz eActros przez około rok – następni sukcesywnie rozpoczynają teraz kolejne próby. Po sprawdzianach w Niemczech i Szwajcarii eActros po raz pierwszy niedawno trafił do użytku u podmiotów w Holandii i Belgii. Niderlandzki Simon Loos eksploatuje 25-tonowego eActrosa do zaopatrywania w regionie Rotterdamu i Hagi supermarketów lidera rynku handlu detalicznego w tym kraju – sieci Albert Heijn.

Sygnał do rozpoczęcia drugiej fazy prób „innowacyjnej floty” Mercedes-Benz eActros

Po około roku intensywnego praktycznego użytkowania przez dziesięciu klientów w Niemczech i Szwajcarii osiem ciężarówek zasilanych wyłącznie akumulatorami sukcesywnie trafia teraz do nowych partnerów w Niemczech, Belgii i Holandii. Przez około rok także oni będą przeprowadzać badania eActrosa w trudnych codziennych operacjach transportowych. Przy czym dwa pojazdy będą kontynuować testy operacyjne u klientów w pierwszej fazie prób. Simon Loos, wiodący dostawca usług logistycznych z siedzibą w Niderlandach, pierwszego eActrosa otrzyma zaś w drugiej fazie.
Andreas von Wallfeld, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i usług Mercedes-Benz Trucks, stwierdza „We wrześniu 2018 roku rozpoczęliśmy praktyczny test naszych eActrosów. I elektrycznie pokonaliśmy już setki tysięcy kilometrów. Ustalenia z pierwszej fazy wniosły cenny wkład w planowane rozpoczęcie produkcji seryjnej w przyszłym roku. Obecnie z nowymi klientami z różnych branż w Niemczech i za granicą testujemy naszą elektryczną ciężarówkę pod kątem jej przydatności w codziennym użytkowaniu. Cieszymy się, że z Simon Loos możemy ogłosić rozpoczęcie drugiej fali klientów”.

Lokalnie neutralny pod względem emisji CO2 transport z Simon Loos: w zrównoważoną przyszłość z eActros

Simon Loos wykorzystuje eActrosa wyposażonego w zabudowę chłodniczą do obsługi sieci supermarketów Albert Heijn. Codzienna trasa tego auta rozpoczyna się w regionalnym centrum dystrybucji Albert Heijn, usytuowanym w Delfgauw w w prowincji Holandia Południowa. Stamtąd e-ciężarówka zaopatruje w produkty suche i świeżą żywność o kontrolowanej temperaturze supermarkety w różnych miastach regionu, w tym w Rotterdamie, Hadze i Delft. eActros będzie jeździł siedem dni w tygodniu, w warunkach typowo dystrybucyjnych oraz lokalnie neutralnie pod względem emisji CO2 pokonując około 200 kilometrów dziennie. Akumulatory będą ładowane przez noc i pomiędzy trasami w centrum dystrybucyjnym w Delfgauw, gdzie Albert Heijn obecnie buduje innowacyjny plac z wieloma szybkimi ładowarkami. Przygotowując się do testu, eksperci z Mercedes-Benz Trucks przeprowadzili specjalne szkolenie kierowców Simon Loos w zakresie obsługi systemów wysokiego napięcia. W tym kontejkście Wim Roks – Fleet Manager z Simon Loos – ocenia „Jako wiodący dostawca usług logistycznych w Holandii, w naszej strategii naturalnie kładziemy duży nacisk na zrównoważony rozwój. Od 2014 roku zdobywamy doświadczenie z alternatywnymi układami napędowymi w naszej flocie. Dzięki praktycznemu testowi eActrosa, robimy kolejny duży krok w kierunku zrównoważonego transportu w sektorze detalicznym - razem z Albertem Heijnem i Mercedes-Benz Trucks. Z niecierpliwością czekamy na doświadczenie, jakie w nadchodzących miesiącach możemy zdobyć dzięki pojazdowi”.

REKLAMA

Wiele ustaleń z pierwszej fazy

Jednym z wielu ustaleń zdobytych podczas praktycznych testów w pierwszej fazie prób jest to, że wynoszący około 200 kilometrów zasięg eActrosa okazał się absolutnie realistyczny - niezależnie od obciążenia, trasy lub topografii. Wariant ten w niczym nie ustępuje konwencjonalnej ciężarówce z silnikiem wysokoprężnym pod względem dostępności oraz wydajności w ruchu miejskim, na autostradach lub na drogach krajowych. Układ chłodzenia zabudowy i system klimatyzacji - oba zasilane elektrycznie - działały bez ograniczeń zarówno w ekstremalnych upałach, jak i w warunkach zimowych. Kierowcy są bardzo zadowoleni z ciągłej dostępności momentu obrotowego w całym zakresie prędkości. Wspomnieli też o cichej pracy ciężarówki oraz przyjemnej, płynnej jeździe. Ponadto, jeśli ciężarówka jest umiejętnie prowadzona, energia elektryczna może zostać odzyskana poprzez rekuperację, tj. Hamowanie silnika. Rzadko jest wtedy konieczne użycie pedału hamulca.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA