REKLAMA

Sygnał do rozpoczęcia drugiej fazy testów z kolejnymi klientami: Mercedes-Benz eActros elektryfikuje Rotterdam i Hagę dzięki usługodawcy logistycznemu Simon Loos Cz.2

Pierwszych dziesięciu klientów intensywnie testowało Mercedes-Benz eActros przez około rok – następni sukcesywnie rozpoczynają teraz kolejne próby. Po sprawdzianach w Niemczech i Szwajcarii eActros po raz pierwszy niedawno trafił do użytku u podmiotów w Holandii i Belgii. Niderlandzki Simon Loos eksploatuje 25-tonowego eActrosa do zaopatrywania w regionie Rotterdamu i Hagi supermarketów lidera rynku handlu detalicznego w tym kraju – sieci Albert Heijn.

Chłodnicze nadwozie wymienne z elektrycznym agregatem chłodniczym firmy Schmitz Cargobull

Chłodnicze nadwozie wymienne eActrosa używanego przez Simona Loosa to model W.KO COOL firmy Schmitz Cargobull. Ma zoptymalizowaną izolację do energooszczędnego przewozu ładunków chłodniczych – w kontrolowanych temperaturach, a jego solidna konstrukcja stanowi dobrą propozycję do intensywnego codziennego użytkowania. Zasilany wyłącznie elektrycznie agregat chłodniczy podczas użytkowania jest całkowicie bezemisyjny i został specjalnie zaprojektowany do transportu dystrybucyjnego. Podobnie jak w pierwszej fazie testów, ponownie nadwozia pojazdów będą dostarczane głównie przez Schmitz Cargobull.

REKLAMA

eActros: lokalnie neutralna pod względem emisji CO2 alternatywa dla miejskiego transportu dystrybucyjnego

eActros bazuje na podwoziu standardowego Mercedes-Benz Actros. Przy czym architekturę pojazdu całkowicie przystosowano do napędu elektrycznego, w związku z czym cechuje ją duży udział określonych części. Napęd zapewniają dwa silniki elektryczne – każdy o mocy 126 kW i maksymalnym momencie obrotowym 485 Nm, usytuowane w pobliżu piast kół tylnej osi. Po uwzględnieniu przełożeń przekładni powyższe oznacza z każdego silnika siłę napędowa na każde koło o wartości aż 11 000 Nm, tym samym gwarantując wydajność równoważną konwencjonalnej ciężarówce. Na pokładzie niezbędną energię dostarczają akumulatory litowo-jonowe o pojemności 240 kWh. W zależności od dostępnej mocy ładowania akumulatory te można w pełni naładować w ciągu dwóch godzin (przy 150 kW).
Rozwój i testowanie elektrycznych ciężarówek w transporcie dystrybucyjnym są wspierane przez niemieckie Federalne Ministerstwo Środowiska (BMU) oraz Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii (BMWi) w ramach projektu Concept ELV².

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA