„Sygnał zazieleniania” - Van der Linden wyposaża nową Scanię w panele słoneczne

Van der Linden z Hillegom niedawno zdecydował się na specjalne, 3-osiowe podwozie Scania G370 6x2 z przyczepą. Na dachu zabudowy tej ciężarówki zainstalowano panele słoneczne, które będą zasilać system elektryczny. Prąd ten nie musi już więc być generowany przez alternator, dzięki czemu silnik nie musi pracować tak ciężko. Pozwala to zaoszczędzić około 5-7% paliwa, a tym samym również ograniczyć emisję CO2. Zrównoważony rozwój stanowi tutaj główny punkt wyjścia i jeśli zależy to od dyrektora oraz udziałowca podmiotu – Fransa Zoetmuldera, na tym się nie skończy.

Scania Producent

Nieustannie szukam możliwości zmniejszenia naszego śladu węglowego i wysłania sygnału do zazieleniania. Bezspornie ze zdrowym uzasadnieniem biznesowym, gdyż oczywiście mamy firmę do prowadzenia”.

REKLAMA

„Sygnał zazieleniania”

Van der Linden to średniej wielkości dostawca usług logistycznych, który jeździ dla klientów takich jak Twinpack i Vegro. Na nadwoziach pojazdów jest więc dużo rysowanych materiałów, z reklamą tych klientów na boku. „Nasze ciężarówki i nasi kierowcy są wizytówką tych firm. Ostatnio na ciężarówkach bardzo skromnie obok nazwy naszej firmy widnieją też nasze dane kontaktowe; po prostu istnieje więcej przewoźników o nazwie Van der Linden! Ale zawsze służymy naszym klientom i kierujemy się ich reklamą. Na przykład, aby odciążyć naszych klientów, zajmujemy się także całym planowaniem”.

Odkąd Frans Zoetmulder objął swoje stanowisko w 2019 roku, podmiot rozrósł się z 20 do 33 pojazdów. IM Efficiency z Helmond opracował technologię paneli słonecznych z SolarOnTop. Zoetmulder wyjaśnia: „Na ścieżce wydajności komunikatorów natknąłem się na telefon i po prostu podniosłem słuchawkę. Ważnym warunkiem dla mnie było bezproblemowe zintegrowanie systemu z architekturą Scanii. Nie chcę sprzecznych opinii, gdy coś pójdzie nie tak. Dlatego poprosiłem dilera Scania o potwierdzenie tego i otrzymał on na to zgodę aż ze Szwecji. Spójrz, to jest partnerstwo, z którym możemy dalej wprowadzać innowacje. Myśląc rozwiązaniami! Teraz czerpię korzyści z tych wysiłków, ale myślę, że w tym momencie IM Efficiency może również zrobić duży krok, ponieważ mają bezpośredni kontakt z SolarOnTop i zatwierdzony wyrób od dużego OEM”.

W Van der Linden jeżdżą ciężarówki różnych marek.

Od czasu powołania Zoetmuldera, uwaga skupia się teraz bardziej na ciężarówkach, które są gotowe na przyszłość. Jego podejście tutaj jest wyraźnie koncepcją „całkowitego kosztu posiadania”. „Kosztowniejsza inwestycja niekoniecznie oznacza wyższe koszty operacyjne”. Ponadto trzeba być jeszcze gotowym na zmieniające się i ekologiczne pytanie od klientów. „Chcę, aby nasze ciężarówki mogły jeździć na HVO, jeśli chcą tego nasi klienci, a to żaden problem w przypadku silników Scanii najnowszej generacji. Dodatkową zaletę stanowi to, że rozwój produktu jest obecnie bardzo szybki. Każdy nowy pojazd jest lepszy i dużo bardziej ekonomiczny niż identyczny pojazd sprzed kilku lat. Patrzyliśmy też na LNG jako paliwo, ale nie przejeżdżamy na to wystarczająco dużo kilometrów. Po prostu nie mogliśmy jeszcze sprawić, by ta analiza biznesowa była rozstrzygająca”. Zoetmulder będzie więc nadal uważnie śledził te procesy.

Poza tym na nową Scanię została zawarta umowa serwisowa z lokalnym dealerem Scania w Sassenheim. Do tego nie bez znaczenia pozostaje tu innowacyjny charakter Scanii. Zoetmulder mówi „Wszystkie nowe Scanie są standardowo „połączone” i komunikują się z warsztatem. W ten sposób ludzie mogą oglądać, planować usługę wcześniej i zapobiegać nieplanowanym przestojom. Odciążamy naszych klientów i tego samego oczekuję od naszych dostawców”.

Frans Zoetmulder ma za sobą długą karierę w logistyce, która zaprowadziła go do wielu miejsc w branży transportowej. Był m.in. dyrektorem założycielem ERS Railways w Rotterdamie i odpowiadał za logistykę intermodalną koleją. Obecnie tę szeroką wiedzę i doświadczenie wykorzystuje w praktyce w firmie rodzinnej, która powstała na początku ubiegłego wieku. Z biegiem czasu Van der Linden stał się wszechstronnym dostawcą usług logistycznych. W 2019 roku Ard van der Linden (obecnie przedstawiciel 4. generacji rodu) i Frans Zoetmulder uzgodnili, że wszystkie udziały w przedsiębiorstwie zostaną przejęte przez tego ostatniego.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA