TATRA TRUCKS dostarczy czeskiej straży pożarnej nawet sto nowych pojazdów TATRA TERRA

Na podstawie wyników procedury wyboru ogłoszonej przez Generalną Dyrekcję Straży Pożarnej Republiki Czeskiej (DG HZS ČR), w ciągu najbliższych dwóch lat straż pożarna w Czechach otrzyma do 100 nowych samochodów ratowniczo-gaśniczych CAS 20 na podwoziu TATRA. Wartość kontraktu, który dostarczy THT Polička we współpracy z TATRA TRUCKS, może przekroczyć 1 miliard koron.

TATRA TRUCKS Producent

Pod koniec sierpnia 2022 roku DG HZS CR zawarła umowę ramową z firmą THT Polička na dostawę samochodów ratowniczo-gaśniczych o oznaczeniu CAS 20/4000/240 – S2T, bazujących na dwuosiowym podwoziu TATRA. Łączna oczekiwana wielkość realizacji zamówienia – w ciągu dwóch lat od daty wejścia w życie umowy ramowej – to 100 sztuk tych pojazdów przeciwpożarowych wraz z opcjonalnymi akcesoriami przeciwpożarowymi i środkami komunikacji. Wszystkie pojazdy CAS 20 powinny mieć podwozie tego samego typu, specjalnie zbudowane nadwozie i pompę pożarniczą. Umowa zawiera możliwość uzupełnienia aut o elementy opcjonalne.

THT Polička będzie odpowiadać za produkcję specjalnego nadwozia i finalizację = przekazanie pojazdów CAS 20, natomiast producent samochodów Tatra Trucks wyprodukuje jako podwykonawca podwozie TATRA TERRA T815–2T5RA3 w wersji 4x4. Auta te będą wyposażone w sześciomiejscową czterodrzwiową kabinę Tatra z klimatyzacją i niezależnym ogrzewaniem. W specjalnej zabudowie ze stopów lekkich i blach, oprócz specjalnego sprzętu gaśniczego, znajdzie się zbiornik gaśniczy o pojemności 4000 litrów wody i 240 litrów środka pianotwórczego. Samochody będą napędzane ośmiocylindrowymi, chłodzonymi powietrzem widlastymi silnikami Diesla TATRA T3D-928 o maksymalnej mocy 325 kW, połączonymi z w pełni automatyczną skrzynią biegów Allison. Instalacje elektryczne oraz dystrybucja paliwa i powietrza na podwoziu będą zabezpieczone przed działaniem promieniowania cieplnego z pożarów.

Umowa ramowa na dostawę pojazdów CAS 20 jest już drugim w krótkim czasie sukcesem TATRA TRUCKS i jej tradycyjnych czeskich partnerów w zakresie rozwoju i produkcji pojazdów przeciwpożarowych na rynku krajowym. W maju br. DG HZS CR wybrała firmę KOBIT w przetargu na dostawę samochodów ratowniczo-gaśniczych CAS 30 do gaszenia wielkogabarytowego na podwoziu TATRA FORCE. Całkowity oczekiwany wolumen zamówienia to zakup do 50 pojazdów CAS 30 wraz z opcjonalnymi akcesoriami przeciwpożarowymi i sprzętem łączności w okresie dwóch lat. Kolejną pozytywną referencją dla strażaków na podwoziach TATRA jest decyzja Służby Pożarniczo-Ratowniczej Republiki Słowackiej z końca sierpnia br. o zakupie 3 sztuk ciężkich samochodów zbiornikowych CZS 40 Titan z opancerzonymi kabinami dla słowackich strażaków. Z tych specjalności korzysta również od 2018 roku Oddział Ratunkowy Straży Pożarnej Republiki Czeskiej. W przetargu publicznym wygrała firma THT Polička, która wyprodukuje zabudowy przeciwpożarowe i skompletuje zamówione pojazdy. Podwozie zostanie dostarczone przez Tatrę. Podstawą CZS 40 Titan jest podwozie TATRA FORCE T815–7M0RC1.371 z czterema osiami skrętnymi. Samochód napędzany jest sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym Cummins ISM500 o mocy 373 kW, który połączony jest z w pełni automatyczną skrzynią biegów Allison. W zabudowie pojazdu znajduje się zbiornik o pojemności 12 000 litrów środka gaśniczego.

Zobacz również:
WYBRANE DLA CIEBIE

ZABUDOWY

Ekologiczna innowacja w transporcie drogowym: wykorzystanie eTrailer jako przełomu w dekarbonizacji transportu dalekobieżnego

DB Schenker podpisał umowę o współpracy na eTrailer z Trailer Dynamics. Wykorzystanie eTrailer znacząco zmniejsza emisję CO2. Przedsprzedaż 2000 sztuk. Wykorzystanie w europejskim transporcie lądowym od 2024 roku.

ZABUDOWY

K.SBT CS – naczepa zaprojektowana do operacji miejskich

Wytrzymała i solidna skrzynia firmy Kässbohrer do przewozu suchego ładunku w transporcie miejskim wykonana w zabudowie konstrukcji ze sklejki posiadająca 1 lub 2 osie K.SBT CS jest specjalnie zaprojektowana do operacji miejskich z długością tylko 11.025 mm i mechaniczną osią skrętną. Dzięki osi skrętnej, K.SBT CS umożliwia mniejsze zużycie paliwa, mniejsze zużycie opon i minimalizuje zużycie czasu poprzez umożliwienie większej zwrotności nawet na wąskich drogach miejskich.

ZABUDOWY

Strategiczne partnerstwo na rzecz zautomatyzowanej logistyki

Producent pojazdów użytkowych Krone i firma technologiczna Fernride współpracują w zakresie rozwiązań transportowych bez kierowcy

ZABUDOWY

Rosenbauer MT

MT Industrial – wraz z MT Municipal, MT Airport i MT Forest – klasyfikacyjnie należy do serii MT. Modułowa konstrukcja i elastyczne możliwości łączenia serii Modular Technology (w skrócie MT) umożliwiają tak unikatowe konfiguracje pojazdów, że można je również specjalnie dopasować do użytku przez zakładowe straże pożarne w sektorze przemysłowym. Ale co musi być w stanie zrobić pojazd MT używany w środowisku przemysłowym?

REKLAMA