[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

TIMEX S.A. rozpoczyna sprzedaż naczep chłodniczych Kässbohrer SRI Cz.1

TIMEX S.A. jest generalnym importerem naczep Kässbohrer na polski rynek od 2010 roku. W tym czasie konsekwentnie buduje u nas silną pozycję marki Kässbohrer. M.in. dzięki dynamicznemu przyrostowi sprzedaży w ostatnich latach pod względem wielkości dostaw udało mu zająć piąte, obiektywnie oceniając bardzo dobre miejsce, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę niezwykle silną niemiecką i rodzimą konkurencję.

Fot. Producent

W sferze zdobywania konkretnych grup odbiorców TIMEX stosuje niezmiernie przemyślaną strategię, w czym wielce pomocna okazuje się szeroka paleta modeli proponowanych przez Kässbohrera. Ten turecki podmiot z zakładami w Turcji, Rosji i Niemczech to obecnie czwarty pod względem wielkości europejski producent naczep, przyczep i zabudów. Przy czym, w odróżnieniu od pozostałych rywali, jego portfolio obejmuje ich najszerszą gamę. Gama ta zawiera bowiem naczepy: kurtynowe, podkontenerowe, niskopodwoziowe, cysterny do przewozu paliw płynnych, cysterny do przewozu materiałów niebezpiecznych, cysterny do przewozu mas bitumicznych, cysterny do przewozu płynnych produktów spożywczych, tzw. silosy leżące, silosy z funkcją wywrotu, platformy oraz furgonowe, izotermiczne i chłodnicze. Są to więc zarówno odmiany uniwersalne, jak i specjalizowane oraz wybitnie specjalistyczne.
Z tej palety – jak dotychczas – TIMEX proponował większość wariantów. Niemniej, realnie oceniając szanse na odniesienie sukcesu w poszczególnych rodzajach wyrobów, główny nacisk promocyjno-dystrybucyjny kładł na wersje specjalizowane i specjalistyczne. Dlatego, o ile w najbardziej popularnych typach uniwersalnych – kurtynowych – musi zadowolić się piątą pozycją, o tyle kompletnie inaczej prezentuje się ta sytuacja w odniesieniu do typów specjalizowanych i specjalistycznych. Przykładowo pierwsze miejsce – według danych za siedem miesięcy tego roku – firma dzierży w następujących rodzajach sprzętu:

REKLAMA
  • silosy – 201 sztuk (+145% rok do roku);
  • niskopodwoziowe low bed – 43 sztuki (+43% rok do roku).

Aktualnie, dążąc do z jednej strony jeszcze większej dywersyfikacji nabywców i segmentów, z drugiej chcąc dalej poprawiać wyniki zamówień, TIMEX wprowadza do swojej oferty naczepy chłodnie, pochodzące z rodziny Kässbohrer SRI. Przez samego Kässbohrera są one budowane od wielu lat, ale – jak dotychczas – nie były u nas dostępne. Taka sytuacja generalnie stanowiła pochodną rozkładu sił po stronie podażowej w tej klasie środków transportu. Stronę tę mianowicie praktycznie zdominowali dwaj gracze z Niemiec, tylko w niewielkim stopniu uzupełnieni przez trzeciego niemieckiego wytwórcę i dwóch wytwórców z Francji. O stopniu koncentracji w tej klasie dobitnie świadczy fakt, że na pierwszą dwójkę przypada 93-95% ogólnej liczby rejestracji, z kolei na pierwszą piątkę ponad 98%!!!
Mimo tego TIMEX chce wejść do Polski z naczepami chłodniczymi Kässbohrer. Zdaniem przedstawicieli importera stoją za tym całkiem solidne przesłanki o charakterze produktowym – techniczno-technologicznym oraz ekonomicznym i eksploatacyjnym. Są nimi szczególnie:

  •  posiadanie bardzo dużego doświadczenia w projektowaniu i składaniu takich wydań;
  • bardzo wytrzymała konstrukcja;
  • wiele nowoczesnych rozwiązań;
  •  relatywnie długi okres deprecjacji fizycznej;
  • atrakcyjna cena, w tym przy uwzględnieniu TCO, czyli całkowitego kosztu posiadania i dysponowania.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij