REKLAMA

TIMEX S.A. rozpoczyna sprzedaż naczep chłodniczych Kässbohrer SRI Cz.1

TIMEX S.A. jest generalnym importerem naczep Kässbohrer na polski rynek od 2010 roku. W tym czasie konsekwentnie buduje u nas silną pozycję marki Kässbohrer. M.in. dzięki dynamicznemu przyrostowi sprzedaży w ostatnich latach pod względem wielkości dostaw udało mu zająć piąte, obiektywnie oceniając bardzo dobre miejsce, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę niezwykle silną niemiecką i rodzimą konkurencję.

Producent
Fot. Producent

W sferze zdobywania konkretnych grup odbiorców TIMEX stosuje niezmiernie przemyślaną strategię, w czym wielce pomocna okazuje się szeroka paleta modeli proponowanych przez Kässbohrera. Ten turecki podmiot z zakładami w Turcji, Rosji i Niemczech to obecnie czwarty pod względem wielkości europejski producent naczep, przyczep i zabudów. Przy czym, w odróżnieniu od pozostałych rywali, jego portfolio obejmuje ich najszerszą gamę. Gama ta zawiera bowiem naczepy: kurtynowe, podkontenerowe, niskopodwoziowe, cysterny do przewozu paliw płynnych, cysterny do przewozu materiałów niebezpiecznych, cysterny do przewozu mas bitumicznych, cysterny do przewozu płynnych produktów spożywczych, tzw. silosy leżące, silosy z funkcją wywrotu, platformy oraz furgonowe, izotermiczne i chłodnicze. Są to więc zarówno odmiany uniwersalne, jak i specjalizowane oraz wybitnie specjalistyczne.
Z tej palety – jak dotychczas – TIMEX proponował większość wariantów. Niemniej, realnie oceniając szanse na odniesienie sukcesu w poszczególnych rodzajach wyrobów, główny nacisk promocyjno-dystrybucyjny kładł na wersje specjalizowane i specjalistyczne. Dlatego, o ile w najbardziej popularnych typach uniwersalnych – kurtynowych – musi zadowolić się piątą pozycją, o tyle kompletnie inaczej prezentuje się ta sytuacja w odniesieniu do typów specjalizowanych i specjalistycznych. Przykładowo pierwsze miejsce – według danych za siedem miesięcy tego roku – firma dzierży w następujących rodzajach sprzętu:

REKLAMA
  • silosy – 201 sztuk (+145% rok do roku);
  • niskopodwoziowe low bed – 43 sztuki (+43% rok do roku).

Aktualnie, dążąc do z jednej strony jeszcze większej dywersyfikacji nabywców i segmentów, z drugiej chcąc dalej poprawiać wyniki zamówień, TIMEX wprowadza do swojej oferty naczepy chłodnie, pochodzące z rodziny Kässbohrer SRI. Przez samego Kässbohrera są one budowane od wielu lat, ale – jak dotychczas – nie były u nas dostępne. Taka sytuacja generalnie stanowiła pochodną rozkładu sił po stronie podażowej w tej klasie środków transportu. Stronę tę mianowicie praktycznie zdominowali dwaj gracze z Niemiec, tylko w niewielkim stopniu uzupełnieni przez trzeciego niemieckiego wytwórcę i dwóch wytwórców z Francji. O stopniu koncentracji w tej klasie dobitnie świadczy fakt, że na pierwszą dwójkę przypada 93-95% ogólnej liczby rejestracji, z kolei na pierwszą piątkę ponad 98%!!!
Mimo tego TIMEX chce wejść do Polski z naczepami chłodniczymi Kässbohrer. Zdaniem przedstawicieli importera stoją za tym całkiem solidne przesłanki o charakterze produktowym – techniczno-technologicznym oraz ekonomicznym i eksploatacyjnym. Są nimi szczególnie:

  •  posiadanie bardzo dużego doświadczenia w projektowaniu i składaniu takich wydań;
  • bardzo wytrzymała konstrukcja;
  • wiele nowoczesnych rozwiązań;
  •  relatywnie długi okres deprecjacji fizycznej;
  • atrakcyjna cena, w tym przy uwzględnieniu TCO, czyli całkowitego kosztu posiadania i dysponowania.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA