[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

TIMEX S.A. rozpoczyna sprzedaż naczep chłodniczych Kässbohrer SRI Cz.2

Przede wszystkim naczepy izotermiczne, chłodnie i lodownie Kässbohrer montuje od lat. Ponieważ przez długi okres ich zasadniczy obszar zbytu stanowiły Turcja, kraje powstałe po rozpadzie ZSRR czy inne państwa w Azji i Afryce, naczepy te musiały się wyróżniać dość wysoką wytrzymałością na niesprzyjające warunki eksploatacji, w tym pokonywanie z ciężkim ładunkiem odcinków dróg w bardzo złym stanie, w dodatku z wysoką prędkością.

Fot. Producent

Powyższe oczywiście negatywnie wpływało na sztywność nadwozia oraz gwarantowane przez nie parametry, w tym w sferze przenikalności cieplnej i chłonięcia wilgoci. W efekcie wykonania kierowane do wykorzystania w takim otoczeniu musiały cechować się odpowiednią odpornością. Te doświadczenia podmiot przeniósł na serię SRI, w której połączył przodujące zachodnie technologie i wybrane kluczowe komponenty z zabezpieczeniem koniecznych solidności i trwałości. W związku z tym w pierwszym rzędzie SRI ma ramę podwozia pod całą długością zabudowy, a nie wyłącznie nad samą przestrzenią sprzęgową. Dzięki temu naczepa jest może i nieco cięższa, ale zarazem lepiej radzi sobie z przejazdem przez trasy w gorszym stanie oraz okazuje się być właściwie przygotowana do przenoszenia większych jednostkowych nacisków od góry. W przypadku naczep chłodniczych zagadnienie odnosi się do operowania przez wózki widłowe z ładunkiem – gwarantowana wytrzymałość podłogi wynosi tu 7200 kg na oś wózka. Poza tym ramę wykonano ze stali S700MC, zabezpieczono antykorozyjnie w technologii KTL, dla długotrwałego okresu bezproblemowego użytkowania, oraz standardowo pomalowano na kolor czarny RAL9005 i z przodu zaopatrzono w płytę sprzęgową z 2-calowym sworzniem sprzęgu.

Na bardzo wysoką stabilność i wytrzymałość naczepy wpływa także sposób budowy ścian nadwozia. W odróżnieniu od części z konkurentów Kässbohrer postawił bowiem nie na technologię ścian powstałych z łączenia oddzielnych – mniejszych paneli poszycia, lecz na poszycie w formie jednolitego modułu – arkusza – panelu, co czyni je właśnie wyjątkowo odpornym na drgania i uderzenia. Same ściany boczne są izolowane materiałem izolacyjnym o grubości 60 mm, a wykonano je z paneli GRP z warstwą izolacji.

REKLAMA

Fot. Producent

Dach – też z izolowanych paneli – zachowuje grubość 84 mm, zaś izolowana ściana przednia o grubości 71 mm dostała wzmocnienie pod montaż agregatu chłodniczego i klapę wentylacyjną. Ścianę tylną tworzą natomiast dwuskrzydłowe drzwi z paneli GRP, o grubości 85 mm, z czterema parami zawiasów, dwoma parami rygli zewnętrznych, uszczelką między skrzydłami drzwi i klapą wentylacyjną, do czego dochodzą zabezpieczenie otwartych drzwi i opcjonalne dostosowanie do przewozów pod ochroną Karnetu TIR.

Fot. Producent

Ogólnie ściany powstałe zgodnie z taka koncepcją oznaczają możliwość uzyskania doskonałej izolacji termicznej, ponieważ wartość współczynnika przenikalności cieplnej kształtuje się na poziomie K=0,343 W/m²K. Jednocześnie w standardzie panele poszycia zawsze są białe – w kolorze RAL 9003 oraz Kässbohrer zwraca uwagę, że kompletacja tylnego portalu z jednej strony wpływa na wysoką wytrzymałość i stabilność całości, z drugiej ogranicza możliwość uszkodzenia tyłu podczas dojazdu do rampy załadunkowej. Ten wysoce stabilny tylny portal, oprócz czterech rygli, zawiera mianowicie również pełną osłonę odbojową. W skład tej ostatniej wchodzą: główne odboje amortyzowane, dodatkowe odboje pionowe oraz odboje dookoła portalu zamków drzwi. Ponadto zabudowa spełnia wymagania klasy FRC zgodnie z Konwencją ATP. W kwestii samego agregatu chłodniczego standardowo Kässbohrer instaluje jednostkę Thermo King wraz z całym pokładowym systemem czujników i kontroli. Na życzenie odbiorca może zamówić urządzenie Carrier.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij