Tatra Phoenix 8x8 przebudowana przez PAUL NUTZFAHRZEUGE GMBH

Znana dotychczas z bardzo głębokich przebudów specjalizujących ciężarówek Mercedesa niemiecka firma PAUL NUTZFAHRZEUGE GMBH z bawarskiego Vilshofen an der Donau ostatnio dokonała również dość ciekawej modyfikacji ciężarówki Tatra Phoenix 8x8. Pierwsze informacje o tym aucie ukazały się na początku kwietnia.

Za bazę posłużyło tu podwozie 4-osiowe z kabiną długą z podwyższonym dachem. I właśnie zasadniczy zakres wykonanych prac dotyczy kabiny, ponieważ pojazd ma trafić do szwedzkiego sektora leśnego. Kabinę tę zmodyfikowano głównie z tyłu – pośrodku i z prawego boku, na miejsce oryginalnej partii wprowadzając mocno przeszklony moduł z własnym lekko podwyższonym dachem. Moduł ten jest więc nie tylko wysoki – wyższy niż wysokość oryginalnego dachu – ale i nieco poszerzony z boku. Dokładnie moduł ten ma dużych rozmiarów pionową szybą tylną z dwoma wycieraczkami oraz dwie pionowe szyby po prawej stronie: z tyłu za drzwiami, z wycieraczką, o wysokości odpowiadającej wysokości szyby tylnej – oraz mniejszą z przodu, zamocowaną nad drzwiami. Do tego lusterka zewnętrzne dostały prętowe osłony oraz z tyłu i z boku dochodzą reflektory oświetlenia pola pracy. Wewnątrz zaś wprowadzono m.in. tylny obrotowy fotel operatora urządzeń wraz z pulpitem do obsługi żurawia hydraulicznego czy rębaka. Komfort przebywania na pokładzie podnoszą natomiast przykładowo dość obszerna lodówka i kuchenka mikrofalowa na niej, obie umieszczone za fotelem kierowcy.

Poza tym samochód otrzymał wyłącznie pojedyncze ogumienie, z tyłu balonowe.

Warianty tego rodzaju są zasadniczo eksploatowane w sektorze leśnym, gdzie używa się ich do rozdrabniania – cięcia od razu w lesie kawałków drewna na duże wióry – tzw. chipsy drzewne.

Ten konkretny egzemplarz Tatry Phoenix 8x8 – Paul Nutzfahrzeuge dostarczył odbiorcy autoryzowany szwedzki dealer Tatry – Cordestam Maskin AB.

 

Zobacz również:
REKLAMA