[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Tatra pokazała militarną, wysoce mobilną przyczepę FAST II

Znany niezależny czeski wytwórca specjalizowanych i specjalistycznych ciężarówek – Tatra Trucks A.S. pokazał wojskową terenową 2-osiową przyczepę, oznaczoną jako FAST II.

Fot. Producent

Wyrób ten bazowo przygotowano do współpracy z ciężarówkami klasy tonażowej ciężkiej, o bardzo dużej mobilności taktycznej – dzielności terenowej. Najlepiej jeśli będą to ciężarówki z systemem niezależnego zawieszenia kół, jak Tatra, Oshkosh czy Volat/MZKT, gdyż tylko wtedy przyczepa ta jest w stanie w pełni wykazać swoją ponadprzeciętną możliwość pokonywania bezdroży. W układzie konstrukcyjnym opiera się ona mianowicie na filozofii kompletacji samochodów Tatry – tzn. tak jak one otrzymała system centralnej rury nośnej, ale oczywiście bez elementów układu przeniesienia napędu, oraz tandemowy, centralnoosiowy wózek z niezależnie zawieszonymi półosiami wahliwymi (centralna rura i półosie wahliwe unikatowego systemu podwozia Tatra). Dlatego właśnie jej podstawowa zaleta użytkowa polega na dużej mobilności też w trudnym terenie, w żaden sposób nie ograniczającej – nie limitującej mobilności oraz prędkości auta – Tatry. Niezależne zawieszenie nie limituje bowiem wydajności podwozia ciągnącego tę przyczepę. Innymi słowy fakt sprzęgnięcia tej przyczepy z autem Tatry nie wpływa negatywnie na zachowanie przez nie bardzo wysokiej dzielności terenowej oraz zdolności do utrzymania nawet w trudnym terenie relatywnie wysokiej prędkości poruszania się, czego nie da się utrzymać po połączeniu z tradycyjnymi przyczepami. Do tego dochodzą inne zalety użytkowe wprost przeniesione z ciężarówek Tatry, takie jak wysoka sztywność skrętna oraz odporność na zginanie czy mały poziom drgań przenoszonych na zabierane nadwozie i wyposażenie. Poza tym zawieszenie powietrzne zapewnia stały prześwit, niezależnie od obciążenia, oraz możliwość regulacji tego prześwitu w górę bądź w dół w stosunku do położenia neutralnego, w zależności od chwilowych potrzeb. Następną zaletę wynikłą z zastosowania takiego podwozia stanowi fakt, że przyczepa ma praktycznie tę samą ładowność zarówno w warunkach drogowych – przy pokonywaniu nawierzchni utwardzonych, jak i terenowych.

FAST II cechuje się również modułową rekonfigurowalną budową i kompletacją. Została zaprojektowana z górną ramą pomocniczą do montażu/mocowania standardowych kontenerów ISO 1C czy standardowych platform transportowych z elementami narożnymi o rozstawie ISO 1C. Może jeszcze zabierać kontenery/platformy standardu ISO 1D oraz inne pojemniki, palety bądź kontenery, z punktami ich mocowania, w tym narożnymi, uzgodnionymi po konsultacji z konkretnym klientem. Dostała także w swoich krańcowych partiach cztery rozkładane i składane mechanicznie nogi podporowe z wahliwymi stopami oraz z przodu regulowane połączenie z tzw. krótkim sprzęgiem do zaczepu pojazdu ciągnącego. Rolę paradyszla pełni tu fragment centralnej rury nośnej.

REKLAMA

Rozstaw osi przyczepy wynosi 1450 mm, zwis tylny 1620 mm, kąt zejścia 30º, ładowność 13000 kg, masa własna 5000 kg i dopuszczalna masa całkowita 18000 kg. Te trzy ostatnie wielkości powodują, że stosunek ładowności do masy własnej kształtuje się na poziomie 3:1. Standardowa kompletacja obejmuje: hamulce bębnowe, system hamulcowy Perrot, układ ABS, ogólnie układ hamulcowy homologowany zgodnie z EHK-13-12, wyłącznie pojedyncze opony o rozmiarze 16.00R20 oraz – jak wspomniano – niezależne zawieszenie, tworzone przez poduszki powietrzne z wewnętrznie zamontowanymi sprężynami śrubowymi i stabilizatory mechaniczne w postaci drążków skrętnych. Na liście wyposażenia opcyjnego znalazły się natomiast m.in.: scentralizowany system ograniczania przeładowania, system "run-flat", wkładki bezpieczeństwa beadlocks w oponach, pojedyncze opony o rozmiarach 14.00R20 lub 385/65 R22.5, uchwyt na koło zapasowe, system kontroli wysokości, skrzynie na narzędzia i skrzynki na inny zabierany sprzęt, hamulce tarczowe, dopuszczalna masa całkowita podniesiona do 20000 kg oraz odmienna konstrukcja górnej ramy pomocniczej.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij