[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Tatrabus przewozi turystów w południowoamerykańskiej Atacamie na wysokości tysięcy metrów

Turyści na pustyni Atakama w Ameryce Południowej mogą przeżyć wyjątkową, sześciogodzinną jazdę,podczas której zostaną zabrani na wysokość 5700 metrów nad poziomem morza. Na podwoziu 4-osiowym TATRA PHOENIX z wyłącznie pojedynczym ogumieniem zbudowano bowiem unikatowy terenowy autobus, a de facto powstała ciężarówka z furgonowym pasażerskim nadwoziem.

Fot. Producent

Realizacja niepowtarzalnego pomysłu budowy Tatrabusu, który będzie jeździć po Ameryce Południowej, zaczęła się w 2017 roku, kiedy firma XPATAGONIA SpA Chile zakupiła podwozie TATRA PHOENIX 8x8. We Włoszech na tym podwoziu z krótką, dzienną tatuażu z kabiną po raz pierwszy zamontowano zabudowę pasażerską - autobusową, a następnie gotowy samochód został przetransportowany statkiem do Chile. Rozruch nastąpił w drugiej połowie 2018 roku, auto zarejestrowano w Chile.

REKLAMA

Ciężarówka ma cztery napędzane osie - wszystkie osiem kół, automatyczną skrzynię biegów oraz silnik PACCAR MX340 w nastawie o mocy maksymalnej 460 KM. Jednocześnie, dla poprawy manewrowości - redukcji promienia skrętu - trzy osie są skrętne - pierwsza, druga i czwarta, co zapewnia doskonałą zwrotność. Cecha ta okazuje się niezbędna na wąskich górskich drogach, stromych podjazdach i wzniesieniach oraz na wydmach. Tatrabus, który nosi lokalny pseudonim Trekker, ma też na swoim wyposażeniu centralny układ pompowania kół, dzięki któremu kierowca może z kabiny zmieniać ciśnienie w oponach w zależności od warunków. Ponadto auto zaopatrzono w system trzech kamer i czterech monitorów, z których jedna pracuje w podczerwieni, pozwalając na bezpieczną jazdę w nocy oraz przykładowo obserwowanie gwiazd albo nocnych miejscowych zwierząt. Ponieważ też specjalny autobus TATRA PHOENIX wjeżdża na duże wysokości, istnieje również zapas tlenu. Są dostępne dwa duże i jeden mniejszy pojemnik, przeznaczone do pomocy w oddychaniu tlenem dla 34 pasażerów i załogi, aby zapewnić zapas tlenu do kilkudziesięciu godzin.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij