REKLAMA

Technologia oparta na chmurze zwiększy elastyczność warsztatów Scania

Serwisy Scania wprowadzają teraz technologię opartą na chmurze. Przeniesienie systemu diagnostyki warsztatowej SDP3 do chmury Amazon Web Services zwiększy elastyczność ich funkcjonowania oraz uprości pracę techników w połączeniu z oszczędnościami w sferach kosztów i czasu.

Producent

Wcześniej dane pojazdu były pobierane z jego portu OBD za pomocą kabla do laptopa technika serwisu. Wymagało to uciążliwej sekwencji wchodzenia i wychodzenia z kabiny, a przy tym trzymania otwartego laptopa. Obecnie – dzięki ulepszonej komunikacji – dane auta są bezprzewodowo przesyłane z interfejsu Vehicle Communication przez sieć WIFI warsztatu do jego serwera. Sam serwer jest zaskakująco kompaktową małą kostką. Całkowita ilość danych z pojazdu również okazuje się być wyjątkowo niewielka i nie przekracza 300 kB. Następnie te zaszyfrowane informacje są przekazywane do platformy przetwarzania w chmurze i wracają do warsztatu z opóźnieniem nie większym niż 400 milisekund, z czego 100–150 milisekund można przypisać szyfrowaniu.

Usprawnienie procesów pracy techników

Powyższe oznacza, że technik serwisu może rejestrować dane jednostki sterującej nie tylko na swoim laptopie, ale też na tablecie lub telefonie komórkowym, co znacznie upraszcza pracę przy wchodzeniu i wychodzeniu z kabiny. Ponadto stwarza to mu możliwości samodzielnego zarządzania zadaniami, takimi jak odpowietrzanie sprzęgła i testowanie lamp, podczas gdy wcześniej procesy te wymagały współdziałania kilku osób.

REKLAMA

Nowy system bezprzewodowo przesyła dane pojazdu bezpośrednio do protokołu konserwacji, co dodatkowo oszczędza czas i pieniądze. Kolejna jego zaleta polega na tym, że warsztaty nie muszą już instalować programu diagnostycznego na wielu komputerach z różnymi wersjami systemów operacyjnych. Eliminuje to ryzyko piractwa systemu diagnostycznego oraz ryzyko włamania i wirusów. Szczególnie, że obecny system okazywał się trudny w utrzymaniu i aktualizacji.

Obniżenie kosztów, zwiększenie możliwości zatrudnienia

Dzięki dzisiejszemu sprzętowi tylko jeden technik serwisowy może być podłączony do pojazdu, ale przy danych w chmurze kilku techników w warsztacie może wykonywać zadania na ciężarówce. Redukuje to jeszcze niepotrzebne chodzenie, ponieważ technik nie musi już znajdować się w tym samym miejscu co ciężarówka. Niemniej tylko jeden technik serwisowy może się zalogować do systemu operacyjnego samochodu, aby uniknąć sprzecznych poleceń.

Generalnie połączone sieciowo warsztaty nie tylko obniżą koszty, ale i otworzą nowe możliwości wykwalifikowanego wsparcia technicznego. Dział pomocy technicznej Scania uzyska bowiem taki sam przegląd pojazdu, jak technik serwisu, wskutek czego może mu pomóc w skuteczniejszym i szybszym rozwiązaniu problemów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA