Terberg wprowadza elektryczną i wodorową przystawkę odbioru mocy dla budownictwa

Terberg Techniek wprowadza elektryczną przystawkę odbioru mocy (E-PTO i E-PTO-H2) dla branży budowlanej, która pilnie potrzebuje rozwiązań spełniających bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji CO2 i innych zanieczyszczeń. E-PTO została opracowana w celu zastąpienia konwencjonalnych przystawek odbioru mocy powszechnie stosowanych w ciężarówkach w celu wykorzystania mocy silnika wysokoprężnego do napędzania innych urządzeń na placach budowy.

Terberg Producent

Betoniarki i żurawie samochodowe

E-PTO działa już u jednego z największych europejskich producentów w branży cementowej. Jest montowana na betonomieszarce jako całkowicie samodzielny moduł. Pozwala to na wyłączenie silnika pojazdu w trybie postoju na placach budowy. E-PTO może być wyposażona w niestandardowe zestawy akumulatorów litowo-jonowych oraz opcjonalny moduł wodorowy. Moduł wodorowy umożliwia szybkie tankowanie na stacjach H2, podobnie jak w przypadku ciężarówek czy aut osobowych. Kolejną nową aplikacją jest zasilanie pomp hydraulicznych żurawi samochodowych. Dzięki mocy wystarczającej do zapewnienia ciśnienia do 400 barów, E-PTO może napędzać 2 pompy hydrauliczne na segment ciężkich żurawi samochodowych.

REKLAMA

Elektryfikacja jako nowy kierunek strategiczny

Wraz z wprowadzeniem E-PTO, Terberg Techniek inicjuje przejście w kierunku elektryfikacji, szybko rozwijającego się rynku. Korzystając z technologii EV i innowacji wodorowych Grupy Terberg, Terberg Techniek może wzbogacić swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie modyfikacji ciężarówek, aby stworzyć wydajne rozwiązania do zastosowań związanych z nimi. Guido Schoeman, dyrektor generalny ds. inżynierii Terberg Techniek, mówi „Dzięki naszej historii i doświadczeniu znamy ciężarówki. Co ważniejsze, znamy ciężkie zastosowania i trudne warunki w zakładach na całym świecie. Wykorzystanie technologii EV i zastosowanie wodoru otwiera zupełnie nową perspektywę”.

Więcej innowacji

W warsztatach Terberg Techniek kolejna innowacja jest już bardzo zaawansowana. Guido Schoeman „Podobnie jak w przypadku żurawi, możemy też zasilać układ hydrauliczny koparek. Dopiero teraz musimy zmieścić pod maską koparki moduł wodorowego ogniwa paliwowego. Obecnie ze światowym wytwórcą pracujemy nad pierwszym projektem. Kiedy pokazaliśmy im technologię, od razu zdecydowali się na realizację projektu. To był oczywisty wybór, gdyż czysta energia może pomóc ich klientom w przestrzeganiu przepisów dotyczących zrównoważonego rozwoju”.

zobacz galerię

REKLAMA