[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Testy elektrycznego Solarisa Urbino w Estonii

Coraz więcej krajów i miast bardzo intensywnie zmienia tabor autobusowy spalinowy na elektryczny. Właśnie do Estonii, w której jeździ wiele trolejbusów Solarisa, pojechał na testy bezemisyjny bateryjny autobus Urbino 12 electric.

Producent

Światowy trend modernizacji transportu publicznego obejmuje coraz więcej krajów. Największe zainteresowanie wzbudza oczywiście przejście na pojazdy całkowicie bezemisyjne. Przez wiele lat najpopularniejsze były tramwaje, ale tworzenie nowych linii wymaga budowy torowisk, przebudowy ulic, a więc jest bardzo kosztowne. W nowych lokalizacjach łatwiejsze technicznie i tańsze ekonomkicznie jest tworzenie i rozwijanie sieci autobusów elektrycznych lub coraz popularniejszych i tańszych trolejbusów. Kupujący musi oczywiście rozstrzygnąć, które z tych rozwiązań jest w danym miejscu lepsze. Czasem są to decyzje oparte na katalogowych danych technicznych i ekonomicznych, a czasem przygotowujac się do większych zakupów, klient decyduje się na szczegółowe i długodystansowe testy różnych pojazdów. Tak właśnie postępuje Estonia, która robi poważne zakupy w polsko - hiszpańskim Solarisie. Testy trolejbusów Trollino są już zakończone, a ich bardzo pozytywny wynik spowodował, że w stolicy Estonii Tallinie jeździ już ponad 50 takich pojazdów. Teraz odbiorca, przygotowując się do zakupu większej ilości autobusów elektrycznych i podpisania ostatecznej umowy, poprzedza decyzję bardzo poważnym, rocznym testem Solarisa Urbino 12 electric. Autobus jest już w Tartu, drugim co do wielkości mieście Estonii. Wybrano model, który niedawno został zwycięzcą bardzo prestiżowego konkursu "Bus of the Year 2017". Jest to pojazd, który z pozytywnym wynikiem był testowany w Tallinie. To autobus wyposażony w oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o maksymalnej mocy 2x125kW. Ładowanie akumulatorów odbywa się aktualnie kablem Plug-in z ładowarki, ale na dachu jest mocowanie do ewentualnego stosowania pantografu, a także do używania wewnętrznej mobilnej ładowarki on-board. Testowy egzemplarz jest przystosowany do przewozu 75 pasażerow, z czego aż 30 na miejscach siedzących. Dla szybkiej wymiany pasażerow na przystankach zastosowano układ drzwi 2-2-2. Pojazd ma rekordową liczbę aż 16 miejsc dostępnych z poziomu niskiej podlogi. W tym obszarze jest też przestrzeń na wózek inawlidzki lub dziecięcy. W związku z tym, że Estonia ma surowy północny klimat i bardzo mroźne zimy, testowy Solaris ma dodatkowe ocieplenie sufitu, ścian bocznych, ściany przedniej oraz nadkoli. Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne wykonano w energooszczędnej technologii LED. Wyniki testu zadecydują o ostatecznym kształcie zamówienia polskich trolejbusow i autobusów dostarczanych do Estonii przez Solarisa.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij