Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo. Prezentowany prototyp eMega Liner

Trailer Dynamics GmbH oraz producent naczep Krone ogłosili strategiczne partnerstwo. Wspólnym celem jest opracowanie gotowej do produkcji seryjnej zelektryfikowanej naczepy, która przyczyni się do znacznego zmniejszenia przez ciągniki siodłowe z silnikiem wysokoprężnym zużycia oleju napędowego i tym samym emisji CO2. Jednocześnie dojdzie do zwiększenia gamy naczep typu BEV.

Trailer Dynamics i Krone Producent

Prototyp eMega Liner po raz pierwszy został zaprezentowany w dniu 23 września 2021 roku podczas Krone Executive Logistics Summit w Krone Future Lab w Lingen. W trakcie pierwszych jazd testowych, którym towarzyszyła firma SGS TÜV Saar GmbH, eMega Liner był już w stanie przełożyć się na docelową redukcję zużycia oleju napędowego i emisji CO2 o do 20 procent. Innowacyjna technologia Trailer Dynamics polega na ścisłej współpracy ze sobą dokładnie skoordynowanych komponentów. Kluczowy element stanowi mocna e-oś, napędzająca naczepę oraz poprzez rekuperację odzyskująca energię kinetyczną traconą przy hamowaniu, gdyż przetwarzająca ją na energię elektryczną. Energia akumulatora przewożonego w eTrailer okazuje się wystarczająca głównie na długich dystansach, powyżej 500 km. Jeśli na planowanej trasie infrastruktura ładowania nie może być w pełni zabezpieczona, dostępna będzie ładowarka pokładowa, wypełniająca tę lukę.

REKLAMA

Kolejny wyznacznik w rozwoju Trailer Dynamics to inteligentne oprogramowanie sterujące, na całej trasie optymalnie wykorzystujące i rozdzielające energię elektryczną z akumulatora. Dzięki temu funkcjonalnie niezawodne sterowanie systemem w czasie rzeczywistym jest niezależne od wytwórcy naczepy. Ogólnie ujmując, wskutek inteligentnego połączenia eTrailer i ciężarówki z silnikiem Diesla, system naczepy staje się elektryczną hybrydą typu plug-in. Michael W. Nimtsch, założyciel i dyrektor zarządzający Trailer Dynamics, mówi „Dzięki technologii Trailer Dynamics eTrailer jesteśmy w stanie znacznie zmniejszyć przez zestaw naczepowy zużycie oleju napędowego i emisję CO2 oraz wnieść istotny wkład w neutralność klimatyczną. Ponieważ eTrailer firmy Trailer Dynamics może być łączony z dowolną naczepą niezależnie od producenta, możemy spowodować, że w europejskiej flocie dojdzie do przybliżenia do niskoemisyjnej Green Logistics około dwóch milionów zestawów naczepowych z silnikiem Diesla. Ponadto nasza technologia Range Extender w eTrailer zwiększa zasięg naczep typu BEV, umożliwiając w pełni zelektryfikowany transport ciężkich ładunków na długich dystansach powyżej 500 km”. Abdullah Jaber, założyciel i dyrektor zarządzający Trailer Dynamics, dodał „Opracowana przez Trailer Dynamics koncepcja kontroli sensorycznej elektrycznego układu napędowego umożliwia solidne i funkcjonalnie niezawodne sterowanie z naczepą. W testach drogowych realizujemy dalsze ulepszenia wydajności, obecnie poprawiane aż nie będą gotowe do produkcji seryjnej, w ten sposób zapewniając przekonujące technicznie wejście na rynek eTrailer od Trailer Dynamics.” Dr Stefan Binnewies, przewodniczący rady doradczej Trailer Dynamics GmbH oraz członek zarządu Bernard Krone Holding, mówi zaś o nowej współpracy „Cieszymy się, że dzięki temu strategicznemu partnerstwu możemy zaoferować naszym klientom nowe spojrzenie na transport przyjazny dla środowiska. Ważne jest dla nas, aby całkowity koszt posiadania był na pierwszym planie”.

O Trailer Dynamics GmbH

Trailer Dynamics GmbH to założony w 2018 roku innowator technologiczny z siedzibą w Akwizgranie. Cel firmy polega na wniesieniu znaczącego wkładu w dekarbonizację i zrównoważoną logistykę długodystansowych zestawów naczepowych z ciągnikiem z silnikiem wysokoprężnym. Do tego dochodzi zwiększenie gamy naczep typu BEV z koncepcją „eTrailer”. Rdzeniem projektu jest zintegrowany z naczepą elektryczny układ napędowy, w procesie plug-and-play umożliwiający podłączenie eTrailer do dowolnej konwencjonalnej naczepy. W ten sposób Trailer Dynamics oferuje kompleksową i jak dotąd unikatową koncepcję zmniejszenia zużycia oleju napędowego i redukcji emisji CO2 przez dalekobieżne samochody ciężarowe.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA