REKLAMA

Transity nie tylko na asfalt Cz.2

6 października tego roku odbyły się jazdy uterenowionymi wariantami Forda Transita - Trail i Active.

Przyglądając się Transitowi Trail trudno oprzeć się wrażeniu, że dostajemy to, co w tej marce najlepsze, np. mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu wykorzystywany wcześniej w osobowych topowych wersjach modeli Forda takich, jak Focus RS, Fiesta ST i Focus ST. Do pracy w trudniejszych warunkach przewidziana jest wersja z napędem na cztery koła AWD. System AWD stale współpracuje z elektroniczną kontrolą stabilności i monitoruje przyczepność kół, aby odpowiednio rozdzielić moment napędowy kierując go głównie na koła o większej przyczepności. Optymalny tryb pracy AWD umożliwia pewną jazdę w szerokim zakresie warunków drogowych. W warunkach terenowych kierowca może wybrać tryb Mud and Ruts.

Sterownik systemu AWD stale monitoruje wprowadzane dane wejściowe przez kierowcę i pojazd – takie jak prędkość i moment obrotowy silnika, położenie przepustnicy, kąt skrętu kół, układ hamulcowy i prędkość poszczególnych kół. A wszystko to w celu, aby system AWD mógł reagować jak najbardziej optymalnie w danych warunkach drogowych zachowując odpowiednią stabilność i przyczepność samochodu. W przypadku Transita Custom Trail występuje mnogość wersji nadwoziowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg w tym wersje furgon, furgon z podwójną kabiną i 9 miejscowe kombi w dwóch różnych rozstawach osi. Transit Trail także oferuje wiele wersji nadwoziowych i rozstawu osi w kategorii dmc do 3500 kg. Warianty Active wzorowane są na SUV-ach marki Ford. Posiadają tak samo jak modele Trail osłony plastikowe drzwi oraz nadkoli oraz czarny przedni zderzak, większe 17-calowe aluminiowe obręcze kół, standardowe relingi dachowe i oznaczenie Activ. W modelach Activ można obrócić fotele w tryb konferencyjny lub też przesuwać je wzdłuż kabiny tak aby uzyskać większą przestrzeń bagażową lub na nogi. Fotele można również łatwo wymontować z samochodu. Jednostką napędową Fordów Transit Trail i Custom Trail jest dwulitrowy silnik wysokoprężny o nastawach mocy 130 KM, 170KM lub 185 KM. Warianty Active dostępne są z silnikiem diesla o mocy 185 KM i w zależności od modelu i specyfikacji zestawione są z sześciobiegową automatyczną lub manualną przekładnią. Występuje też wariant hybrydowy EcoBlue Hybrid z układem mild hybrid. Te nowe wersje oprócz atrakcyjniejszego wyglądu zyskują także na użyteczności.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA