[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Traton - gotowy na wyzwania przyszłości Cz.13

Obecnie w Europie powoli coraz silniejszym zmianom zaczynają podlegać zarówno sami przewoźnicy, w tym i towarowi, i osobowi, jak i przemysł pojazdów użytkowych oraz proponowane przez niego wyroby.

Dlatego właśnie Traton obecnie planuje i rozwija wdrożenie zunifikowanego oraz modułowego układu napędowego w sferze e-mobilności dla wszystkich marek ciężarówek i autobusów w Grupie – innymi słowy MAN, Scania i Volkswagen Caminhões e Ônibus opracowują wspólny elektryczny układ napędowy. Tym bardziej, że jedną wielką siłą Grupy jawi się jej zdolność do rozłożenia kosztów rozwoju na te trzy marki. Christian Levin, dyrektor operacyjny i kierownik działu badań i rozwoju w Traton SE, komentuje „W Grupie opracowujemy wspólny modułowy elektryczny zestaw elementów do układu napędowego, który zostanie wykorzystany w 2020 roku w pierwszych seryjnie wytwarzanych całkowicie elektrycznych autobusach miejskich produkowanych przez Scanię i MAN-a. Można go indywidualnie modyfikować w zależności od marki i obszaru zastosowania. W rezultacie da się zbudować maksymalną liczbę indywidualnych rozwiązań przy minimalnej liczbie komponentów i kosztów.” Po raz pierwszy podmiot wprowadził również budżet rozwoju różnych marek dla elektromobilności i zjednoczył zespoły z całej Grupy. Pracują one nad kolejną generacją systemów e-drive, oprogramowania do zarządzania bateriami oraz kompatybilnej struktury ramy. Szczególnie, że na dzień dzisiejszy marki Traton posiadają już ponad 1000 patentów na elektromobilność - a więc o około 25% więcej niż w 2018 roku.

REKLAMA

W związku z tym do 2025 roku firma chce zainwestować łącznie ponad miliard EUR tylko w badania i rozwój w zakresie mobilności elektrycznej – elektromobilności. Te pieniądze zostaną wydane na ten cel, gdyż przedsiębiorstwo mocno wierzy w średnioterminowy parytet TCO. Przykładowo elektryczne auta dostawcze mają być konkurencyjne w średnim okresie. Andreas Renschler stwierdził „Naszym celem jest stać się wiodącym dostawcą e-ciężarówek i e-autobusów”. W związku z tym, ponieważ coraz większa część budżetu na badania i rozwój wpływa na tę technologię i platformy wspólnych marek, wchodzące w skład Grupy marki MAN, Scania i Volkswagen Caminhões e Ônibus zobowiązały się do ofensywy elektromobilności mającej na celu stworzenie komplementarnego rozwiązania dla silnika spalinowego.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij