REKLAMA

Traton - gotowy na wyzwania przyszłości Cz.5

Obecnie w Europie powoli coraz silniejszym zmianom zaczynają podlegać zarówno sami przewoźnicy, w tym i towarowi, i osobowi, jak i przemysł pojazdów użytkowych oraz proponowane przez niego wyroby.

Producent

Należy zaznaczyć, że cykle modelowe w sektorze ciężarówek różnią się od tych w segmencie aut osobowych - całkowicie nowa generacja ciężarówek jest bowiem opracowywana co 15-20 lat. W tym kontekście na początku 2020 roku MAN wprowadzi właśnie taką nową generację. Zastąpi ona obecną i niezwykle udaną linię produktów, która od momentu swojego wejścia na rynek w 2000 roku została sprzedana setki tysięcy razy w niezliczonych kompletacjach ostatecznych. Ten nowy flagowy wyrób zaprojektowano tak, aby ustanowić standardy w zakresie przyjazności i użyteczności dla użytkownika oraz łączności - nie tylko dzisiejszych wymagań w obszarze digitalizacji, automatyzacji i koncepcji systemów napędowych, ale także wymogów jutra w tych sferach. Ta następna generacja powstała mianowicie w oparciu o konkretne wymagania klientów, aby ich praca i praca kierowców były łatwiejsze, wydajniejsze i bardziej komfortowe. To nie tylko nowa ciężarówka, ale raczej zintegrowane rozwiązanie transportowe. Pojazd ma zaimponować zarówno firmom transportowym, jak i kierowcom.

Na tej podstawie należy zdefiniować, co rozumie się przez pojęcie „Innowacje”? Jak stwierdził Andreas Renschler„Innowacja to stan umysłu, który zawsze stara się być lepszy - z korzyścią dla naszych klientów. Innowacja oznacza zawsze dążenie do bycia lepszym - oferowanie naszym klientom i ich klientom wartości dodanej”. W przypadku Traton innowacja to zatem nie tylko produkty techniczne, ale powinna być ona szerzej rozumiana jako stan umysłu, chociaż często nie widzi się technologii ze względu na technologię. Tymczasem innowacje sięgają daleko poza postęp technologiczny, a nadrzędna staje się ich zdolność do tworzenia wartości dla klienta. W efekcie innowacja to także sposób myślenia, podejście poprawiające się każdego dnia i tym samym oferujące klientom i ich klientom prawdziwą wartość dla ich biznesu. Poza tym zidentyfikowano trzy kluczowe czynniki innowacji – są nimi: modularyzacja komponentów i produktów, oprogramowanie i systemy jako synonim łączenia tradycyjnych i nowych technologii oraz modeli biznesowych, oraz ludzie i współpraca, mający służyć jako podstawa współpracy ponad granicami i markami. Do tego innowacja oznacza znalezienie nowych sposobów rozwiązywania problemów, aby zadowolić klientów oraz zapewnić im zyski i zrównoważony rozwój.

REKLAMA

Omawiając innowacje i innowacyjność trzeba również spojrzeć na radykalne zmiany w branży transportowej. Cały biznes i jego gracze skonsolidują się bowiem i dostosują do nowego biznesu nowe modele. Aby konkurować w tym nowym świecie, z punktu widzenia dostawcy taboru „siłą innowacji” staje się w takim razie czynnik najważniejszy – zorientowanie na

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA