[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Traton - gotowy na wyzwania przyszłości Cz.8

Obecnie w Europie powoli coraz silniejszym zmianom zaczynają podlegać zarówno sami przewoźnicy, w tym i towarowi, i osobowi, jak i przemysł pojazdów użytkowych oraz proponowane przez niego wyroby.

Automatyzacja i autonomizacja

Na tym etapie marki Grupy Traton opracowują wspólną platformę do autonomicznej jazdy, a wiele pojazdów w różnych miejscach znajduje się na etapie prób bądź wstępnej eksploatacji. Dlatego Christian Levin, członek zarządu Traton odpowiedzialny za badania i rozwój oraz dyrektor operacyjny, powiedział: „Autonomiczna jazda nie nadchodzi. Już tu jest! Dostarczyliśmy dotąd pierwsze pojazdy, a wiele testów jest w toku”. W działaniach tych przewodzi Scania. Od 2018 roku jej autonomiczna ciężarówka służy w kopalni Rio Tinto w Australii. Później, bo w 2019 roku firma ta zaplanowała uruchomienie autobusu w pełni zasilanego elektrycznie, który będzie bezemisyjnie i autonomicznie przewoził pasażerów do Nobiny na obszarze metropolitalnym Sztokholmu. Natomiast podczas Dnia Innowacji odbyła się światowa premiera autonomicznej ciężarówki koncepcyjnej, oznaczonej jako AXL, przeznaczonej do pracy na terenie zamkniętym – w kopalni odkrywkowej i w ogóle pozbawionej kabiny kierowcy.

W przypadku zaś MAN-a, to za kilka miesięcy wraz z portem w Hamburgu na dużą skalę rozpocznie on praktyczne sprawdziany tej technologii. W ich ramach ciężarówki na wybranych odcinkach w sposób wysoce zautomatyzowany będą jechać autostradą do portu. Po przybyciu na miejsce kierowca wysiada z pojazdu, a samochód kontynuuje jazdę w pełni autonomiczną do terminalu kontenerowego. Następnie jest autonomicznie rozładowywany i samodzielnie wraca do wskazanej lokalizacji. Obecnie MAN symuluje środowisko portowe i testuje auto w zakładzie w Monachium. Koncern wdraża więc innowacyjne pomysły, aby sprostać głównym wyzwaniom w takich warunkach, a sam system okazuje się być skalowalny do innych złożonych środowisk, takich jak place budowy, porty albo lotniska.

REKLAMA

Poza tym Traton zbada możliwości pełnego wykorzystania ogromnej wiedzy w ramach Grupy VW i jej partnerów.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij