REKLAMA

Traton - gotowy na wyzwania przyszłości Cz.9

Obecnie w Europie powoli coraz silniejszym zmianom zaczynają podlegać zarówno sami przewoźnicy, w tym i towarowi, i osobowi, jak i przemysł pojazdów użytkowych oraz proponowane przez niego wyroby.

Łączność i sieciowość

Zasadniczy cel cyfryzacji wdrażanej przez podmiot polega na tym, by do 2025 roku na drogach było użytkowanych znacznie ponad milion firmowanych przez niego ciężarówek włączonych (podłączonych) do sieci, czyli aktywnie – w czasie rzeczywistym funkcjonujących w środowisku sieciowym – sieciocentrycznym. Tym bardziej, że liczba pojazdów klientów w sieci Grupy Traton systematycznie szybko rośnie. Podczas gdy pod koniec 2018 roku w sieci było około 450 000 pojazdów, to w 2019 roku liczba ta wzrosła do około 600 000. Na tej podstawie oczekuje się właśnie, że do końca 2025 roku liczba ta wyniesie rzeczony ponad milion egzemplarzy. Szczególnie, że od początku 2019 roku prawie każda nowa ciężarówka klas tonażowych średniej i ciężkiej dostarczana przez Scanię i MAN-a jest podłączona do sieci w taki czy inny sposób. Od października również VW CO w standardzie zaopatruje swoje pojazdy w odpowiednie rozwiązanie łączności Grupy. W tym kontekście cyfryzacja i połączone – włączone do sieci auta wzmacniają działalność usługową marek Traton, prowadząc do nowych ofert i modeli biznesowych oraz do ciągłego doskonalenia taboru. Klienci mogą redukować koszty oraz wydajniej zarządzać swoimi pojedynczymi pojazdami i całymi flotami czy lepiej z nich korzystać. Te liczne korzyści dla klientów obejmują zoptymalizowany czas pracy (czas realnie wykorzystany maksymalnie równy dopuszczalnemu), niższe koszty przeglądów i napraw, niższe zużycie paliwa oraz lepsze planowanie tras, co dodatkowo pozytywnie wpływa na środowisko. W tym zakresie marki opracowują zindywidualizowane – dostosowane rozwiązania w ścisłej współpracy z klientami.
Omawiając te zamierzenia i korzyści warto zwrócić uwagę na kilka faktów. Po pierwsze według firmy konsultingowej Deloitte sam rynek telematyki zwiększy się z 2,3 miliarda EUR w 2016 roku do prawie 10 miliardów EUR w 2026 roku. Po drugie obecnie w Europie ciężarówki - w zależności od szacunków - pracują średnio przy wykorzystaniu tylko około od 50% do 60% swoich zdolności przewozowych (ładowności i pojemności ładunkowej). I po trzecie tzw. inteligentne rozwiązania cyfrowe mogą znacznie ograniczyć liczbę pustych przejazdów lub wykonywanie zadań przez pojazdy, które nie są w pełni zagospodarowane ładunkowo. W rezultacie dojdzie także do redukcji emisji CO2.

REKLAMA

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA