[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Trolejbusy Solarisa dla Gdyni

Gdynia, jedno z niewielu polskich miast, w których funkcjonuje bardzo ekologiczna komunikacja trolejbusowa, kupuje kolejnych 30 takich pojazdów.

Fot. Producent

Trolejbusy, świetny, tani i bezemisyjny rodzaj transportu publicznego jest popularny w wielu miastach Europy, a także w całej Rosji, łącznie z dalekobieżnymi liniami na Krymie. W Polsce tylko Gdynia, Lublin i Tychy stosują ten model komunikacji. Właśnie Gdynia, od lat używająca trolejbusów, kupuje aż 30 takich nowych pojazdów. Miasto przeznacza na tę transakcję 95 milionów złotych. Będą to pojazdy polskiej produkcji, zbudowane przez Solarisa, który stał się europejskim liderem w produkcji nowoczesnych trolejbusów. W Gdyni jeżdżą już trolejbusy Solarisa typu Trolino 12 i obecnie dokupione zostanie 14 takich pojazdów, a pozostałe 16 sztuk to najnowsze, debiutujące w Gdyni większe, przegubowe Trolino 18. Zgodnie z najnowszymi trendami nowe Trolino12 będą też wyposażone w zestaw baterii, które umożliwiają jazdę bez napięcia w sieci trakcyjnej, a także projektowanie bezkosztowych fragmentów tras ulicami, gdzie trakcji nie ma zupełnie. Baterie te mają pojemność 58 kWh, co pozwala na obsługę dalszych rejonów miasta bez budowy trolejbusowej sieci elektrycznej. Większe trolejbusy typu Trolono 18 będą miały silniejsze baterie o pojemności 87 kWh. Solaris dostarcza też 21 zestawów baterii do modernizacji już jeżdżących pojazdów. Ta wymiana baterii niklowo - kadmowych na wydajniejsze i nowocześniejsze litowo - jonowe już się rozpoczyna.

REKLAMA

   Nowe trolejbusy trafią na linie w centrum miasta, gdzie sprawa emisji spalin i czystości powietrza jest szczególnie istotna. Po bieżących zakupach tych 30 trolejbusów już ponad 1/3 pasażerów w Gdyni będzie przewożona pojazdami niewydzielającymi spalin i bez męczącego hałasu. Wszystkie nowe trolejbusy będą wyposażone w klimatyzację, niska podłoga umożliwia dostęp osób z dysfunkcjami ruchu, informacje dla pasażerów zapewniają duże wyraźne wyświetlacze, a kamery w pojeździe monitorujące całe wnętrze zwiększają poziom bezpieczeństwa. Gdynia, od lat preferująca bezemisyjny transport trolejbusowy była wielokrotnie nagradzana  w Polsce i za granicą różnymi nagrodami za ekologiczną komunikację miejską, w tym nagrodami Komisji Europejskiej.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij