REKLAMA

Trolejbusy Solarisa dla Rumunii

Aż 50 przegubowych trolejbusów Solarisa zakupi rumuńskie miasto Kluż-Napoka. Będą to pojazdy Trollino 18 z czeskimi silnikami Skody.

Producent
Fot. Producent

Wielka fala modernizacji publicznego miejskiego transportu pasażerskiego obejmuje już całą Europe. Tabor na bardziej ekologiczny, najlepiej zero emisyjny wymieniają nie tylko kraje najbogatsze i wysoko rozwinięte, ale również kraje dopiero od niedawna uczestniczące w modernizacyjnych przemianach gospodarczych, np. Rumunia. Tam właśnie rewolucja transportowa dzieje się w nie tylko w wielkich miastach, ale też w mniejszych ośrodkach. Przykładem jest rumuńskie miasto Kluż-Napoka, które bardzo zdecydowanie wymienia tabor autobusowy i podjęło decyzję o zakupie w Polsce, aż 50 sztuk trolejbusów typu Solaris Trollino 18. Widząc jak wielkim problemem jest w miastach czystość powietrza zdecydowany priorytet otrzymały nie nawet najnowocześniejsze autobusy spalinowe, ale absolutnie czyste, zero emisyjne i tańsze w eksploatacji od autobusów trolejbusy. Rumuni zdecydowali się na modele największe, a więc długie, przegubowe Solarisy Trollino 18. Są one napędzane czeskim silnikiem elektrycznym Skody o mocy 250 kW. Zgodnie z powszechnie przyjętymi obecnie trendami zamówione trolejbusy wysyłane do Rumunii mają zdolność jazdy bez prądu w sieci trakcyjnej (np. awarie w sieci, konieczność pojechania objazdem), a potrzebna do tego energia jest magazynowana w każdym pojeździe w superkondensatorach. Trolejbusy mają po cztery pary podwójnych drzwi w układzie 2-2-2-2 i mogą zabierać do 140 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących. Klient zamówił pojazdy w bogatej wersji wyposażenia, np fotele z wysokiej jakości materiałów czy pełny monitoring video. Trolejbusy Solarisa świetnie sprzedają się za granicą, gdzie w większym stopniu niż w Polsce uwzględniane są sprawy ekologii. Trolejbusy Solarisa obsługują np. komunikację miejską w Rzymie, Budapeszcie, Wilnie, Salzburgu, a w Polsce np. w Gdyni.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA