[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Trollino 24

Trollino 24 to unikatowy, najdłuższy pojazd w dotychczasowej historii producenta z Bolechowa. Chociaż jego oficjalna światowa premiera odbędzie się podczas największej europejskiej imprezy targowej – zaplanowanej na 18-23 października wystawie Busworld w Brukseli, ale już przeszło cztery miesiące wcześniej – na początku czerwca wyjechał on na ulice Gdyni.

Przechodził tam bowiem intensywne jazdy testowe z wykorzystaniem infrastruktury technicznej, w tym sieci trakcyjnej, PKT Gdynia. Podczas tych prób, trwających 6 tygodni, inżynierowie firmy dopracowywali algorytmy sterowania m.in. czwartą osią, przegubami oraz systemem EBS. Okres 6 tygodni, jakie pojazd spędził w tym nadmorskim mieście, spożytkowano również na przeprowadzenie badań przez jednostki certyfikacyjne w celu uzyskania homologacji i dopuszczenia do ruchu z pasażerami.

Prototypowy Trollino 24 powstał z myślą o stworzeniu platformy do przyszłej, seryjnej produkcji wersji 24-metrowych z napędem hybrydowym, elektrycznym oraz trolejbusów. Ten najnowszy wyrób charakteryzuje się bardzo wysokim stopniem zaawansowania technicznego, wynikłym zarówno z samej długości, jak i zastosowanego systemu napędowego. Jego napęd stanowią dwa silniki trakcyjne, napędzające dwie osie – drugą i trzecią, obie z bliźniaczym ogumieniem. Zamontowany w modelu trolejbusu pakiet baterii o pojemności 58 kWh – proponowany jako pozycja opcjonalna – jest ładowany podczas jazdy z trakcji trolejbusowej poprzez stosowany tradycyjnie w trolejbusach pantograf dwupolowy. Energia zgromadzona w bateriach służy z kolei do zasilania napędu, gdy trolejbus znajduje się poza elektryczną siecią trakcyjną. Dla ułatwienia manewrów w ruchu miejskim, czwarta oś, zaopatrzona w pojedyncze ogumienie, otrzymała funkcję skrętu przeciwbieżnie w stosunku do kierowanych kół osi przedniej. Ponadto odmianę tę cechują unikatowy układ drzwi 2-2-2-2-2, m.in. elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, elektryczna klimatyzacja z elektrycznym kompresorem 3 x 400 V oraz długość 24,7 m, dopuszczalna masa całkowita 38000 kg i prędkość do 70 km/h.

REKLAMA

Solaris Bus&Coach wprowadził do swojej oferty trolejbusy już w 2001 roku, a pierwszy z nich trafił właśnie do Gdyni. Od tego momentu blisko 1500 sztuk taboru tego rodzaju zostało zamówionych i dostarczonych do klientów z 16 państw.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij