REKLAMA

Trwałe wzmocnienie gamy Scania XT o odmiany gazowe

Wariant zasilany sprężonym gazem CNG stanowi znaczącą i sensowną alternatywę dla budownictwa.

Producent
Fot. Producent

Po udanym wprowadzeniu nowej gamy budowlanej – konstrukcyjnej XT, Scania rozszerzyła swoją ofertę produktów o pochodzące z tej linii wersje zasilane gazem. Dzięki nim koncern przygotował zrównoważoną alternatywę dla branży budowlanej, ze znacznie zmniejszoną emisją dwutlenku węgla.
Zamontowany premierowy, 13-litrowy silnik gazowy o mocy 410 KM sprawia, że napędzane nim samochody idealnie nadają się do wykonywania zadań związanych z transportem budowlanym. Zaopatrzono je też w osiem 118-litrowych zbiorników sprężonego gazu (CNG). Zbiorniki te są zainstalowane w podwyższonej pozycji wzdłuż ramy, aby uzyskać większy prześwit, co jest korzystne w przypadku jazdy po drogach nieutwardzonych i na placach budowy.
Poza tym gazowy XT to pod każdym względem normalny model dla budownictwa, bez żadnych kompromisów w stosunku do porównywalnej odmiany z jednostką wysokoprężną. Oferuje taką samą wydajność WOM dla wymagających napędu zewnętrznego urządzeń i osprzętu. Dlatego spełni wymagania wielu wszechstronnych zastosowań w branży budowlanej, szczególnie w transporcie do i z centrów miast, gdzie obawy związane z jakością powietrza spowodowały ograniczenia w ruchu. Będzie też równie konkurencyjny w krajach o dobrym zaopatrzeniu w gaz, gdzie paliwo to bywa często dostępne po niższych kosztach niż olej napędowy. Ponadto może być z powodzeniem eksploatowany w konfiguracji wywrotki, żurawia czy z hakowym systemem załadunkowym. Inną atrakcyjną aplikację stanowi betonomieszarka. Tym bardziej, że na obszarach, w których istnieje gęsta zabudowa śródmiejska, więcej placów budowy musi być obsłużonych w ciągu dwugodzinnego limitu czasu, zanim beton zostanie rozładowany. Jednocześnie gazowe XT cechują się wystarczającym zasięgiem – przykładowo zakres operacyjny jako wywrotki na utwardzonych drogach będzie wynosił do 500 kilometrów.

REKLAMA

Pożądana alternatywa

Wraz z rosnącymi środowiskowymi ograniczeniami w ruchu drogowym, w wielu miastach wprowadzenie ciężarówek z napędem gazowym z całą pewnością stanie się pożądaną alternatywą.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA