Turecki koncern BMC wchodzi do Polski – nowa oferta spółki Autobagi Cz.1

Znany turecki producent ciężarówek, autobusów oraz kołowego i gąsienicowego sprzętu pancernego, w tym czołgu podstawowego Altay, koncern BMC – BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. - wchodzi do naszego kraju. W maju bieżącego roku podpisał bowiem stosowną umowę o przedstawicielstwie ze spółką Autobagi Polska.

Autobagi Polska (spółka córka litewskiego UAB Autobagi, z siedzibą w Libertowie k. Krakowa)było dotąd dobrze znane z reprezentowania u nas interesów rosyjskiego wytwórcy ciężarówek – przedsiębiorstwa Kamaz. Przy czym auta trafiające do odbiorców w krajach Unii Europejskiej, w tym na nasz rynek, pochodziły z montowni na Litwie, gdzie były zaopatrywane w liczne kluczowe komponenty od zachodnioeuropejskich dostawców, w tym silniki, skrzynie biegów oraz wybrane pozycje wyposażenia. W efekcie były traktowane jako wyroby unijne. Cieszyły się również relatywnie znacznym uznaniem wśród klientów z sektorów specjalizowanych i specjalistycznych, jak budowlany, komunalny, drogownictwo, leśnictwo i straż pożarna. W tym ostatnim przypadku szczególnie udana okazała się kooperacja z PS Bocar z Korwinowa pod Częstochową. Strażacy wyjątkowo bowiem docenili odmiany wybitnie terenowe, z wyłącznie pojedynczym ogumieniem, w układach napędowych 4x4 i 6x6.

Jednak rozwój sytuacji geopolitycznej wynikający z rozpoczęcia przez Rosję wojny na Ukrainie przerwał tę owocną wieloletnią kooperację. Wskutek powyższego Autobagi, wykorzystując swoje niemałe dotychczasowe doświadczenie oraz dobre kontakty wśród użytkowników, zaczęło poszukiwać nowego partnera do współdziałania. Wybór padł na turecki koncern BMC – BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Pojazdy BMC są już nieco znane w krajach unijnych, w tym w Polsce. W przeszłości ich sprzedażą trudnili się niezależni agenci, z kolei fakt, że BMC jest podmiotem tureckim, oznacza, iż import może być prowadzony bez ograniczeń celnych bądź/i kontyngentowych – ilościowych. Nie trzeba w takim razie uruchamiać antycelnego montażu przemysłowego, wskutek czego proponowane pojazdy pochodzą bezpośrednio z fabryki. Poza tym w ostatnich latach samo BMC przeszło bardzo znaczną przemianę. Obecnie znaczny pakiet udziałów ma w nim Katar. W efekcie, dzięki dokapitalizowaniu i poczynionym inwestycjom, odnowiono park maszynowy oraz najważniejsze – przygotowano od podstaw tę kompletnie nową generację ciężarówek. Tym samym, po okresie perturbacji, wytwórca dysponuje nowoczesnym zapleczem w postaci zakładów o powierzchni 250000 m2 usytuowanych w Pinarbaşı w Izmirze.oraz silnie wraca na rynek z całkowicie premierową linią aut, nazwaną TUĞRA Jej pierwsza publiczna premiera odbyła się we wrześniu 2018 roku na targach IAA Nutzfahrzeuge w Hanowerze.

REKLAMA